Po pričakovanjih je najboljši film 11. FSF-ja postal Möderndorferjev film Pokrajina št. 2. Foto: Željko Stevanić
Po pričakovanjih je najboljši film 11. FSF-ja postal Möderndorferjev film Pokrajina št. 2. Foto: Željko Stevanić
Ekipa filma Lajf
Kritike je bolj kot Pokrajina št. 2 navdušil film Lajf režiserja Vita Tauferja. Foto: Borut Krajnc
Pokrajina št. 2
Najboljša igralka v stranski vlogi je postala nova 'fatalka' slovenskega filma Maja Martina Merljak. Foto: Željko Stevanić
Sklep 11. Festivala slovenskega filma

Film Pokrajina št. 2, na račun katerega smo v zadnjih tednih pogosto slišali omembe vročih posteljnih prizorov in prizorov nasilja, je na 11. Festivalu slovenskega filma poleg glavne nagrade vesna za najboljši celovečerni film prejel še nagrade za režijo, stransko žensko vlogo, scenografijo, fotografijo in glasbo. Žiranti Miha Hočevar (predsednik žirije), Demeter Bitenc, Marko Crnkovič in Mateja Valentinčič so ovenčanje filma režiserja Vinka Möderndorferja utemeljili: "Film Pokrajina št. 2 je prepričljiva in sodobna žanrska upodobitev še vedno aktualne in boleče tematike iz naše polpretekle zgodovine, ki dosega visoke produkcijske standarde, kakršni so sicer značilni za bolj razvite kinematografije."

Drugačen pogled filmskih kritikov
Nekoliko drugačen pogled so predstavili filmski kritiki, ki ločeno od uradne žirije vsako leto razglasijo najboljši film festivala. Zdenko Vrdlovec (predsednik žirije), Joe Valenčič in Saška Goropevšek so za najboljši film imenovali Lajf režiserja Vita Tauferja. "V Lajfu so tipični najstniški problemi predstavljeni na enkraten in neponovljiv način," je zapisala kritiška žirija, ki je še dodala, da je Lajf eden redkih filmov na letošnjem festivalu, ki se odlikujejo s humorjem. Za trenutek še ostanimo pri nagradah za filmske produkcije in tako omenimo še nagrajenca za najboljši kratki film. To je film Vem, novi izdelek Jana Cvitkoviča, za katerega žirija meni, da je preprosto "popoln izdelek".

Kdo so torej nagrajenci iz ekipe Vinka Möderndorferja? Poleg režiserja samega, ki se je na podij sprehodil kot dobitnik nagrade za najboljšo režijo, so si vesno prislužili še scenograf Duško Milavec, Maja Martina Merljak (vesna za igralko v stranski vlogi), Dušan Joksimovič (vesna za fotografijo) in Borut Kržišnik (vesna za glasbo).

Najboljši igralci festivala
Prav vsaka izmed nagrad za igro je tokrat "odšla v drug film". Najboljša igralka v glavni vlogi je postala Marjuta Slamič, in sicer za vlogo Tanje v filmu Za vedno v režiji Damjana Kozoleta; Slamičeva je za isto vlogo prejela tudi naziv Stopova igralka leta 2008. Njen 'partner' na sklepnem večeru Festivala slovenskega filma je bil Evgen Car, ki je prepričal z vlogo v študentskem kratkem filmu Vučko režiserja Matevža Luzarja, Stopov igralec leta je postal Miha Brun (film Lajf), nagrado za najboljšega igralca pa je prejel Bojan Emeršič. Emeršiču je nagrada pripadla za nastop v televizijskem filmu Hit poletja režiserja Metoda Pevca, ta film pa po mnenju žirantov odlikuje tudi izvrsten scenarij. Vesno za scenarij je tako prejel Feri Lainšček.

V portoroškem avditoriju je bila podeljena tudi nagrada za najboljši animirani film (Čikorija an' kafe Dušana Kastelica), odliko za posebne dosežke je prejel film Mala apokalipsa režiserja Alvara Petriciga, najboljši montažer je Jurij Moškon (Za vedno), najboljša maskerka pa Alenka Nahtigal (film Sonja režiserja Janeza Burgerja). Kodakovo nagrado za fotografijo za delo pri filmu Ljubezen in drugi zločini Stefana Arsenijevića prejme Simon Tanšek.

Inflacija filmov v Portorožu
Konec festivala je tudi priložnost za kritični pogled na videno. 'Prvi med žiranti' Miha Hočevar je tako dejal, da je bilo na festival pripuščenih kar nekoliko preveč filmov. Po ogledu več kot 40 filmov različnih dolžin je tako dejal, "da je bila selekcija filmov verjetno v želji, da bi festival izpadel filmsko bogato, nekoliko ohlapna". Tako so se na festival uvrstili tudi filmi, ki nanj ne sodijo.

P. B.
Sklep 11. Festivala slovenskega filma