"Za vse, ki ne vedo ničesar o tem, kako se je začel rap pri naših sosedih" - tako so dokumentarec oglaševali organizatorji festivala DORF. Foto: Spletna stran festivala
Ustvarjalci poudarjajo, da Speaking in Code nima klasične "talking head" strukture dokumentarca, da pa zato zelo doživeto predstavi ljudi in zgodbe za mešalno mizo. Foto: Spletna stran festivala

Za najboljši film v mednarodni konkurenci je bil izbran ameriški dokumentarec Speaking in Code v režiji Amy Lee Grill.

Žirija je v regionalnem programu za najboljšega razglasila Petkovičev film, ker "nudi kronološki pregled slovenske hip-hop scene na vznemirljiv in avtentičen način. Pri tem enakovredno spoštuje pravila hip-hop žanra in filmske stroke, prav tako pa lokalni sceni omogoča identifikacijski moment v (ne samo) regionalnem kontekstu".

V Luksuz produkciji iz Krškega, ki je koproducent filma V letu hip-hopa, so spomnili, da je bil film lani prikazan na več festivalih dokumentarnega filma, med drugim v Ljubljani in Prizrenu na Kosovu, kjer poteka eden največjih tovrstnih regionalnih festivalov.

Aprila v Toronto, nato Beograd
Svojo pot bo Petkovičev film nadaljeval na enem pomembnejših svetovnih festivalov dokumentarnega filma - Hot Docs v Torontu, ki bo potekal konec aprila in v začetku maja. Nato bo prikazan tudi v tekmovalnem programu mednarodnega beograjskega festivala Beldocks.

Glasba so ljudje
Za film Speaking in Code je žirija poudarila, da "je v zgodbi o elektronski glasbi mogoče zaznati globino odnosov med akterji na sceni". Na ta način so se ustvarjalci filma "izognili omejitvam žanra in mu omogočili novo komunikacijsko dimenzijo", piše v utemeljitvi nagrade.

Posebno priznanje letošnjega DORF-a je prejel film Fanzini z Marsa v režiji Siniše Dugonjića iz Beograda, so v nedeljo, po zaključku festivala na Reki, še sporočili organizatorji.

Močna slovenska udeležba
Za nagrade na letošnjem DORF-u se je potegovalo več kot 40 filmov, med njimi tudi štirje iz Slovenije. Poleg nagrajenega filma o slovenski hip-hopovski skupnosti so predvajali dokumentarce o rokovski skupini Big Foot Mama, pouličnih glasbenikih v Ljubljani ter rockovskem festivalu Zgaga. Letošnji festival je v dveh hrvaških mestih spremljalo več kot 4.000 gledalcev.