Gostje prihajajo, oglas za Gospodarsko zbornico Slovenije iz leta 1986. Foto: iz TV-spota
Gostje prihajajo, oglas za Gospodarsko zbornico Slovenije iz leta 1986. Foto: iz TV-spota
Radi imamo mleko, TV-oglas, ki ga je v 70. letih režiral estet Jaka Judnič. Foto: iz TV-spota
Jaka Judnič Foto: iz dokumentarnega filma

Dokumentarni film 00:02:33 raja, za katerega je scenarij napisal Zdravko Duša, režiral pa ga je Miha Vipotnik, bo bil premierno predvajan 9. maja na 1. programu TV Slovenija. Film predstavlja danes 72-letnega Jaka Judniča, avtorja in režiserja legendarnih spotov, nekaterih tudi nagrajenih.
Številka iz naslova je povprečna dolžina, v katero je moral Judnič strniti sporočilo oglasa. Portret predstavlja človeka, ki je v nekem trenutku senzibiliziral emocionalno narodno dediščino, preden sta jo ugrabili politika in množična histerija. Dokumentarec pa ne pripoveduje le o njem, temveč se ozre širše po ekonomiji in sociologiji tistega časa in vključi vse, ki so utrjevali pot marketingu in oglaševanje dvignili na profesionalno raven, preleti ambicije in možnosti slovenskega podjetništva in oriše razmere, v katerih je nacionalni projekt začel dobivati imena blagovnih znamk.
Dolžino določa cena za sekundo TV-časa
V sedemdesetih se je namreč na položaje zavihtela generacija, ki je imela v sebi novo senzibiliteto, za sabo pa hitro ekspanzijo novih medijev. Estetiko in življenjske čase je določal pohod glasbe, razvedrila, naglih sprememb in za tiste čase hitrih sporočil. Standardni televizijski oglaševalski spot je v tem času trajal pol minute. Tega časa ni določala vsebina, temveč določal maksimalni učinek na minimalno časovno enoto, najbolj cena za sekundo televizijskega časa v kombinaciji z mnenji raziskovalcev potrošnikovega vedenja. Razvijajoče se oglaševanje in sveži pogledi nove generacije pa so ugotovili, da spotovski obrazec "geg in kolaž" ponuja še veliko več.