Film je po Jacksonovih besedah pravzaprav
Film je po Jacksonovih besedah pravzaprav "čustven triler", saj znotraj okvira, ki ga postavlja umor, plete zgodbo o dveh načinih prebolevanja in sprijaznjenja. Foto: Kolosej
V filmu je režiser združil obe skrajnosti vizualne podobe - preprostost posnetkov resničnega življenja in pestrost onstranstva. Foto: Kolosej
Skozi film vidimo določene elemente, ki povezujejo Susiejin in resnični svet: uta, kjer naj bi se Susie dobila na prvem zmenku z Rayem, ladje v steklenicah, ki jih je sestavljala z očetom, in koruzno polje, kjer je umrla. Foto: Kolosej

V mojih nebesih (Lovely bones) je pravzaprav zgodba o nemirnem duhu umrle deklice, ki, čeprav fizično ni več navzoča na tem svetu, išče zadoščenje in pravico (torej tistim, ki so še na tem svetu želi pokazati pravega krivca) za svojo smrt. Gre za filmsko priredbo svetovne uspešnice pisateljice Alice Sebold, lotil pa se je je - avtor fantazijskih uspešnic - Peter Jackson.

Kratek povzetek zgodbe gre takole: 14-letno Susie Salmon (upodobila jo je Saoirse Ronan) so na poti iz šole decembra 1973 umorili. Po smrti še naprej opazuje domače, njen morilec pa ostaja na prostosti. Susie, ujeta v čudovitem, a skrivnostnem posmrtnem svetu, mora izbrati med željo po maščevanju in željo, da bi njeni najdražji preboleli njeno smrt in živeli naprej. Ob takšni zgodbi se je režiser filmov, ki so v kinodvorane privabili množice, soočil s precejšnjo težavo; kako ohraniti sicer žalostno in brutalno zgodbo privlačno za gledalce?

Fantazijski medsvet
Režiser se je prav zato (predhodna literarna podlaga ob tem seveda ni zanemarljiva) osredotočil na Susijino 'poživljenje' in ga razvil v napeto ter vizualno bogato popotovanje prek meja spomina, ljubezni in upanja. "Opira se na ljubezen in tako ji uspe pobegniti grozotam svoje smrti," pravi Jackson, ki ni želel posneti (in tudi ne želi gledati) umora in posilstva. Celoten film se tako vrti okoli brutalnega dejanja in z dramatičnimi sugestijami ter montažo prikaže Susijin konec, ne da bi bili ob tem razkriti krvavi detajli. Med najpomembnejšimi prizori v filmu je trenutek Susiejine smrti; nasilje, ki ga deklica doživi, je zgolj nakazano, toda prizor se stopnjuje v tako napetost, da postane neizmerno srhljiv, veliko bolj, kot če bi bilo okrutno dejanje nazorno prikazano.

Vsakdanja najstnica
Mlada Saoirse Ronan - deklico poznamo že iz filma Pokora (Atonement) - je s svojo igro kritike že prepričala, a kot je povedala, ji starši ne bi dovolili igrati, če bi bil v scenariju tudi prizor posilstva. Režiser pa jo je izbral potem, ko je videl avdicijske posnetke, ki jih je poslal njen oče. “Veliko najstnic pride na avdicije z že izoblikovanim nastopom," pravi Jackson. “Za Susie pa smo potrebovali povsem drugačno dekle, ki bo delovalo kot normalna, vsakdanja 14-letnica."

V filmu jo obdajajo velika in znamenita igralska imena (ob Marku Wahlbergu sta tu še Rachel Waisz in Susan Sarandon), zanimivo pa je, da se je najbolj zbližala s Stanleyjem Tuccijem, ki igra njenega morilca. Rachel Waisz igra mamo umorjene, ki pa po tragičnem dogodku popolnoma odpove in zapusti družino, ker se ji tako zdi najbolje. Njeno popolno nasprotje pa je babica Lyn (Sarandon), ki sicer kadi, popiva in je (z vidika marsikoga) slab zgled za mladino, a je prav ona tista, ki v kritičnih trenutkih premore dovolj energije, da obdrži družino skupaj. Film bo v slovenskih kinematografih na ogled od 25. februarja dalje.