Tina Poglajen je diplomirana sociologinja kulture, prevajalka, scenaristka in seveda predvsem filmska kritičarka, ki redno poroča z lokalnih in mednarodnih filmskih festivalov. Foto: Asiana Jurca Avci
Tina Poglajen je diplomirana sociologinja kulture, prevajalka, scenaristka in seveda predvsem filmska kritičarka, ki redno poroča z lokalnih in mednarodnih filmskih festivalov. Foto: Asiana Jurca Avci
Ženske na robu živčnega zloma
Podelitvi priznanja in pogovoru z nagrajenko bo sledil film po njenem izboru - to bo Ženske na robu živčnega zloma Pedra Almodóvarja. Foto: IMDb

Priznanje bodo Tini Poglajen, katere ocenam lahko prisluhnete tudi na 3. programu Radia Slovenija, Ars, in jih nato prebirate na straneh MMC-ja, izročili v torek, 30. oktobra, ob 20.00 v Slovenski kinoteki. Podelitvi bo sledil kratek pogovor z nagrajenko in projekcija filma po njenem izboru. Dobitnica priznanja si je izbrala špansko moderno klasiko, tragikomedijo zmešnjav Ženske na robu živčnega zloma (1988) Pedra Almodóvarja.

Nagrado mlajšemu kritiku oziroma kritičarki podeljuje svet revije Ekran v sestavi Zdenko Vrdlovec (predsednik), Aleš Blatnik, Klemen Dvornik, Janez Lapajne, Polona Petek in Peter Stankovič.

Tina Poglajen, diplomirana sociologinja kulture, prevajalka, scenaristka in predvsem filmska kritičarka, ki redno poroča z lokalnih in mednarodnih filmskih festivalov, svoje kritiške včasih pa tudi že kar esejistične ali teoretske prispevke objavlja v mednarodnih publikacijah, kot sta Indiewire in Film Comment. Prebiramo pa jih lahko tudi v slovenskih revijah, kot so Kino!, Dialogi in Ekran.

Z občutkom za filmsko čutno večplastnost
Kot preberemo v utemeljitvi, je v še ne desetletni kritiški karieri Tina Poglajen nanizala vrsto zvenečih dosežkov in napisala nemalo pronicljivih kritik, hkrati pa ves čas ostaja zvesta tistemu, kar je njeno pisanje odlikovalo že med študijem: subtilno estetsko analizo vselej prepleta z izjemnim občutkom za družbeno kritičnost. "Pri estetski analizi velja izpostaviti njen smisel za podoživljanje filmske senzualnosti, ki je ne bi smeli zreducirati na avdiovizualno podobo, a kritiki to pogosto počno; Tina Poglajen pa v svojih besedilih prepričljivo širi filmskokritiški diapazon prav v luči zavedanja filmske čutne večplastnosti." V njenih zapisih je opaziti čedalje močnejšo težnjo po družbenopolitičnem in kulturnem kontekstualiziranju filmskih likov in tematik ter iskanju pomenljivih vzporednic tako v preteklosti kakor v sodobnosti, še preberemo v utemeljitvi.

Med estetiko in družbenokritično senzibilnostjo
"Kombinacija estetske in družbenokritične senzibilnosti je Tino Poglajen privedla do tega, da je v svojih besedilih še posebno pozorna na izraznost in izpovedno moč marginaliziranih subjektov, med katerimi v njenem naboru kritik prednjačijo ženske. S tem se je uveljavila kot jasno prepoznaven, prepričljiv in nadvse dobrodošel glas mlajše generacije slovenskih filmskih kritikov in kritičark,"
so zapisali člani sveta revije.

Tina Poglajen je redna udeleženka kritiških dogodkov, kot so 27 Times Cinema v Benetkah, Kritiška akademija (Critics Academy) na festivalu v Locarnu in rotterdamski izobraževalni program za mlade kritike (Trainee Critics Programme). Kot žirantka je do zdaj sodelovala na ljubljanskem Liffu (2015), Berlinalu (2018), beneškem filmskem festivalu (2018) in na mednarodnem festivalu kratkega filma v Oberhausnu (2016).