Foto:
Foto:
Lazar Ristovski je prepričal z igro v filmu Sen zimske noči.
Anatolij Baluev je posnel enega najbolj prepričljivih dokumentarcev.

Na filmskem festivalu, ki je bil od 20. do 27. februarja, so za najboljši celovečerni film razglasili delo ruske režiserke Marine Razbežkine Čas žetve. Sivi kamion rdeče barve, ki ga je režiral Srdjan Koljević in k nastanku katerega so pripomogle Slovenija, Srbija in Črna gora ter Nemčija, je prejel tudi nagrado občinstva. Slovenijo so zastopali še kratki film Srce je kos mesa, celovečerec Predmestje in dokumentarec Mesto na travniku, ki pa so ostali brez nagrad.

Ko vojna omogoči uresničitev sanj ...
Sivi kamion rdeče barve je bil premierno predvajan lani avgusta na mednarodnem filmskem festivalu v Montrealu, slovenski gledalci pa so ga lahko videli na Liffu. V glavni vlogi sta se vživela srbski igralec Srdjan Todorovič in slovenska igralka Aleksandra Balmazovič, ki zaigrata naključna znanca, katerih pot v Dubrovnik prekine vojna, zato se odločita in odideta v Italijo, kamor sta si vedno želela.

Pohvaljena srbska kinematografija
Žirija, ki so jo sestavljali Gelencsér Gabor, Srdjan Golubović in Michel Levieux, je poleg nagrade za scenarij podelila še eno posebno priznanje, in sicer igralcu Lazarju Ristovskemu, ki je nagrado osvojil za prepričljiv nastop v filmu Gorana Paskaljevića Sen zimske noči. Žirija je posebno pohvalo 16. izvedbe festivala Alpe-Adria namenila tudi kreativnosti srbske kinematografije.

Nagrada za humor
O najboljših kratkih filmih so odločali Jana Cisar, Mauro Santini in Joseph Togneri, ki so 2.000 evrov in naziv najboljšega podelili ruskemu režiserju Vladimirju Kottu za film Vrata. Žirijo je prepričal s poetičnim obravnavanjem tem in humorjem, s katerim je obarval različne kratke zgodbe. Posebni priznanji sta prejela rusko-armenski film Marie Saakjan Proščenje in nemško-maroški film Holgerja Ernsta Dežuje.

Posebna sekcija: dokumentarci
Posebno žirijo je imela tudi sekcija dokumentarnih filmov. Sestavljali so jo Tanos Anastopulos, Adriano Catani, Anna Glogowski in Villi Hermann, ki so menili, da si posebno omembo zaslužita dokumentarca francoskega režiserja Borisa Breckoffa Allemagne, terrain vague in Mam ruskega režiserja Anatolija Balueva, nagrado planet pa so podelili madžarskemu režiserju Tiborju Kocsisu za dokumentarec Uj Eldorado.