Svensson, ki je s svojo glasbo segel veliko dlje od tradicionalnih džezovskih množic, je bil najpomembnejša osebnost v džezu prvega desetletja novega tisočletja, je ob njegovi smrti leta 2008 izjavil menedžer Burkhard Hopper, ki je njegov vpliv primerjal z vplivom Milesa Davisa.
Svensson, ki je s svojo glasbo segel veliko dlje od tradicionalnih džezovskih množic, je bil najpomembnejša osebnost v džezu prvega desetletja novega tisočletja, je ob njegovi smrti leta 2008 izjavil menedžer Burkhard Hopper, ki je njegov vpliv primerjal z vplivom Milesa Davisa. "Po vseh merilih je bil eden največjih evropskih glasbenikov. Bil je džezovski glasbenik s popstatusom," je dejal. Foto: EPA
Sorodna novica Umrl džezovski mojster Esbjörn Svensson

Album z naslovom HOME.S. prinaša prve znane solistične posnetke Svenssona, ustanovitelja Esbjörn Svensson Tria (E.S.T.). "To bo res edinkrat, prvič, ko ga bo na posnetku mogoče slišati solo," je za francosko tiskovno agencijo AFP povedal Michael Gottfried, predstavnik nemške založbe ACT, ki producira album.

Smrt je prekinila ustvarjalni proces
Posnetke na 40-minutnem albumu je skoraj desetletje po glasbenikovi smrti našla njegova vdova Eva. Nastali so na pianistovem domu nekaj tednov pred njegovo nenadno smrtjo v nesreči pri potapljanju junija 2008. Ostali so nedotaknjeni na trdem disku, ki je bil uporabljen za varnostno kopiranje glasbenikovega računalnika.

"Toliko let pozneje je res razburljivo," je povedal Gottfried. Dodal je: "Mislim, da so čudoviti, melodični in intimni ter zelo, zelo ganljivi."

Od ustanovitve E.S.T. z Danom Berglundom in Magnusom Ostromom v 90. letih preteklega stoletja pa vse do svoje prezgodnje smrti pri 44 letih se je Svensson posvečal skoraj izključno glasbi tria.

Trio je pretresel pravila sodobnega džeza in pritegnil tudi poslušalce, ki niso bili džezovski navdušenci. Več njihovih plošč je močno preseglo pričakovanja za to glasbeno zvrst. Svenssonov posthumni album bo izšel v digitalni obliki, na zgoščenki in vinilni plošči.