Jazz Cerkno je od prve izvedbe vselej potekal maja in ob tem nekajkrat spremenil prizorišče. Tako se je tokrat preselil na parkirišče pri stari Eti, kjer bodo glasbeniki nastopali do sobote. Tridnevni program ne odstopa po številu nastopajočih zasedb in njihovi kakovosti, čeprav je nastajal v spremenjenih okoliščinah, so sporočili iz zavoda Jazz Cerkno.

Prvi dan 25. festivala Jazz Cerkno bo sklenil nastop italijanske zasedbe Silvia Bolognesi Young Shouts. Foto: Jazz Cerkno
Prvi dan 25. festivala Jazz Cerkno bo sklenil nastop italijanske zasedbe Silvia Bolognesi Young Shouts. Foto: Jazz Cerkno

"Slišali bomo deset mednarodnih in slovenskih zasedb, od tega bo vseh šest mednarodnih zasedb v Cerknem odigralo svoj premierni koncert v Sloveniji. Tudi spremljevalni program kljub epidemiji prinaša enako bogate vsebine kot prejšnja leta. Zvrstilo se bo sedem spremljevalnih dogodkov: dva koncerta, spletni prenos koncerta, razstava, delavnici in okrogla miza," beremo v napovedi.

Kot dodajajo organizatorji, bodo obiskovalci lahko slišali "širok nabor muzik": od bigbendovskega zvoka in navezav na spiritualni džez, folk in gospel prek avantgardne klasične glasbe, minimalizma, tradicionalnih arabskih in afriških godb do elektronike, free jazza, rocka in noisa.

Trojica nastopov za uvodni dan festivala
Drevi ob 19.30 bo festival na glavnem odru začel Kristijan Krajnčan s projektom DrummingCellist, v katerem hkrati igra čelo in bobne ter povezuje klasiko, džez, eksperiment in elektroniko. Spremljal ga bo Big Band RTV Slovenija pod vodstvom Lojzeta Krajnčana, kot gosti bodo nastopili kitarist Jani Moder ter tolkalca Petra Vidmar in Vid Ušeničnik.

Sledil bo nastop slovensko-italijanskega tria Ombak, v katerem igra tudi saksofonist Cene Resnik. Predstavil bo glasbo z letošnjega prvenca Through Eons to Now. Za konec uvodnega dne pa bo poskrbela italijanska zasedba Silvia Bolognesi Young Shouts, ki izvaja avtorske skladbe kontrabasistke Silvie Bolognesi, navdihnjene z življenjem in delom temnopolte pevke folka in gospela Bessie Jones.

Slovenski kvartet in dve mednarodni zasedbi za petkovo dogajanje
Drugi dan festivala bo na glavnem odru nastopil slovenski kvartet Ground Rituals, ki ga sestavljajo prepoznavni džezovski glasbeniki: kitarist Jani Moder, bobnar Marko Lasič, trobentač Igor Matković in kontrabasist Jošt Drašler. Za njim pa švedsko-avstrijski tandem Falling s kombinacijo glasu ter akustičnih in elektronskih glasbil ter trio Mopcut, v katerem glasbeniki iz ZDA, Avstrije in Francije preigravajo zmes improvizacije, eksperimentalne elektronike in noisa.

Raznovrsten zadnji dan festivala
V soboto bodo najprej predvajali video domače zasedbe Dre A. Hočevar Container Doxa, ki džez povezuje z elektroniko, improvizacijo in vizualno umetnostjo. Sledil bo nastop avstrijsko-ameriškega dvojca pianistke Ingrid Schmoliner in tolkalca Hamida Draka.

Za njima bo oder zavzela mednarodna zasedba Koma Saxo 4 pod vodstvom švedskega kontrabasista Pettra Eldha. Večer in festival bo sklenil domači septet Oholo!, v katerem igrajo nekateri najvidnejši protagonisti slovenske džezovske in improvizirane scene.

Zasedbo Oholo! tvorijo Vid Drašler, Jošt Drašler, Tomaž Grom, Andrej Boštjančič – Ruda, Marko Jenič, Andrej Fon in Jure Boršič. Foto: Jazz Cerkno
Zasedbo Oholo! tvorijo Vid Drašler, Jošt Drašler, Tomaž Grom, Andrej Boštjančič – Ruda, Marko Jenič, Andrej Fon in Jure Boršič. Foto: Jazz Cerkno

Še okrogla miza Nove muske in razstava fotografij Nade Žgank
Na sklepni dan letošnjega Jazza Cerkno bo ob 12. uri na sporedu še okrogla miza, ki jo pripravljajo v sodelovanju s spletno revijo Nova muska. Na njej bodo iskali odgovore na vprašanje, kako bo z živo glasbo v nepoletnem času, ko se dogajanje seli v zaprte prostore.

Do konca leta bo v baru Gabrijel na ogled razstava dolgoletne uradne festivalske fotografinje Nade Žgank, ki pod naslovom Slišim, vidim: Jazz Cerkno predstavljala izbor fotografij s preteklih festivalov.

Fotografinja Nada Žgank že skoraj dve desetletji spremlja performativne umetnosti, njena fotografija sega tudi na polje sodobnih godb in džeza, identitetnih kulturnih praks ter socialnega in političnega aktivizma. Foto: Jazz Cerkno/Nada Žgank
Fotografinja Nada Žgank že skoraj dve desetletji spremlja performativne umetnosti, njena fotografija sega tudi na polje sodobnih godb in džeza, identitetnih kulturnih praks ter socialnega in političnega aktivizma. Foto: Jazz Cerkno/Nada Žgank