Portugalska pevka Maria Joao je upravičila sloves odlične vokalistke. Slišali smo namreč raznovrstno petje, ki je občasno zadišalo tudi po islandski Björk. Foto: RTV SLO
Portugalska pevka Maria Joao je upravičila sloves odlične vokalistke. Slišali smo namreč raznovrstno petje, ki je občasno zadišalo tudi po islandski Björk. Foto: RTV SLO
Robert Jukić, jazz
Robert Jukič je bil eden izmed dveh Slovencev, ki sta se letos kot vodji zasedb predstavila na 52. Jazz festivalu Ljubljana. Poleg njega je nastopil tudi saksofonist Igor Lumpert s svojim triom (Christopher Tordini na kontrabasu in Nasheet Waits na bobnih). Foto: RTV SLO
Kombo, jazz
Zlatko Kaučič je napisal obsežno delo Polja T. S., ki je v izvedbi mlade zasedbe Kombo, godalnega orkestra ter dveh solistov na klavirju in trobenti odlično izzvenelo. Foto: RTV SLO
Charles Lloyd
Charles Lloyd se lahko pohvali s spremljevalno zasedbo mladeničev, ki so odlično opravili svoje delo v Križankah. Foto: RTV SLO
Maria Joao, jazz
Maria Joao in Mario Lahinha. Dvojica, ki sodeluje že od leta 1983. Foto: RTV SLO

V štirih dneh je 52. izvedba festivala ponudila 16 koncertov na različnih prizoriščih, od Cankarjevega doma, Kina Šiška, Metelkove, prizorišč na prostem v Stari Ljubljani do tradicionalnega prizorišča v Križankah. Letos je bil tam zgolj en koncertni večer, in to zadnji, v soboto. Na njem so nastopili Charles Lloyd s svojim kvartetom, Mia Žnidarič, ki jo je spremljal njen mož Steve Klink z mednarodno zasedbo, in Maria Joao.
Ekspresivna Maria, prisrčna Mia
Portugalska pevka, katere nastop je bil težko pričakovan vrhunec sobotnega večera, je upravičila svoj sloves izjemne vokalistke. Čeprav se je začetek njenega nastopa zavlekel, je občinstvo v Križankah vztrajalo - in bilo za to nagrajeno, saj smo bili priča izjemnemu vokalu Portugalke, ki se je tokrat predstavila z zasedbo, katere vodja je pianist Mario Laginha, s katerim sodelujeta že skoraj tri desetletja. Naveza je čudovito sodelovanje pokazala že uvodoma, ko smo v treh različnih skladbah začutili, da bomo priča zelo raznovrstnemu koncertu. Tako smo lahko slišali skladbe iz latinskoameriške glasbene zakladnice, nekaj skladb s pridihom svetovne glasbe (t. i. world music) ter odlične sprehode med džezom, funkom in popularno godbo. Venomer pa je bila v ospredju Maria Joao, predvsem s svojim izrazito ekspresivnim petjem.

Pred portugalsko divo smo bili priča še enemu nastopu dvojice, ki je povezana že več let in na različne načine. Nastopila sta namreč Mia Žnidarič in Steve Klink, partnerja zasebno in glasbeno. Poleg njiju je na odru stala še zasedba International Band, ki se je v soboto zbrala prvič. Pri tem nastopu ni bilo tiste raznovrstnosti, ki jo je pokazala Maria Joao, saj je bila rdeča nit »stari jazz«. Torej skladbe, katerih duh je bil sving. Žnidaričeva, ki, mimogrede, praznuje 20 let nastopanja in je tudi predstavljala svojo najnovejšo ploščo Love You Madly, je Križanke zaznamovala s svojo prisrčnostjo ter čudovito barvo vokala. Slišali pa smo nekaj džezovskih standardov, priredbe pesmi Svetlane Makarovič in tudi priredbo kanadske umetnice Joni Mitchell.

Lloyd kljub letom zažigal
Sobotni večer v Križankah je odprl saksofonist Charles Lloyd s kvartetom. Pri dopolnjenih 73 letih je Lloyd pokazal izjemno virtuoznost. Še bolj pa se je izkazala njegova spremljevalna skupina, katere člani so v povprečju za polovico mlajši od svojega »šefa«. A po glasbenem znanju ne zaostajajo veliko. Slišali smo nabrito in tudi eksplozivno predstavo spremljevalne zasedbe, v kateri je na trenutke najbolj izstopal bobnar Eric Harland. Tega so pri New York Timesu že označili kot narekovalca ritma prihodnosti džezglasbe. Oznaka na mestu.

Fantastični Kavčič, skriti zaklad iz Škotske
Od preostalega dogajanja je treba omeniti otvoritveni koncert v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma, kjer je v sredo nastopil Zlatko Kaučič. Letošnji dobitnik Prešernove nagrade je tokrat nastopil kot dirigent številčne zasedbe, sestavljene iz njegovega Komba, Godalnega orkestra Rara roža ter posebnih gostov na klavirju in trobenti. Predstavili so izjemno obsežno Kaučičevo delo Polja T. S., posvečeno umrlemu novinarju Radia Slovenija Tomažu Simonu. Kompozicija sloni na izmenjavanju med Kombom in godalci, z redkimi, a dragocenimi medigrami obeh. Vse pa sta z nekaj čudovitimi vložki obogatila Herb Robertson na trobenti in Bruno Cesselli na klavirju.

Drugi dan festivala je potekal v Kinu Šiška, ki je novo prizorišče Jazz festivala. Koncert Roberta Jukiča in Operacije Charlie, ki bi sicer moral biti na dvorišču kina, je bil zaradi napovedanega slabega vremena izpeljan v Katedrali Kina Šiška. Pričakovati je bilo tradicionalno džezovsko godbo iz 30. let prejšnjega stoletja, a je kvintet pokazal veliko več. Ščepec svobodnjaške improvizacije, ščepec plesne glasbe iz tistih časov in ščepec osebne note glasbenikov in predvsem Jukiča je bil recept za odlično uverturo v glavno jed, ki je sledila.

To so skuhali člani zasedbe Hidden Orchestra. Škoti, katerih ogrodje so sestavljali dva bobnarja ter basist, ki je skrbel še za elektronske podlage in vzorčenje, so na 52. Jazz festival prinesli nekaj novega, neko svežino, ki je morda v preteklih letih manjkala. V Kinu Šiška je namreč zazvenela sodobna glasba s primesmi elektronike (lounge, drum`n`bass), džeza in funka. Zmes pa sta izvrstno dopolnjevala tudi violinistka in poseben gost na saksofonu.

Jernej Sobočan