Z nesprejetjem dopolnila je državni zbor tako zamudili priložnost za omejitev moči SAZAS-a, ki v bistvu deluje le v interesu peščice slovenskih glasbenikov, predstavlja pa nočno moro vsem ostalim izvajalcem in prirediteljem. Foto:
Z nesprejetjem dopolnila je državni zbor tako zamudili priložnost za omejitev moči SAZAS-a, ki v bistvu deluje le v interesu peščice slovenskih glasbenikov, predstavlja pa nočno moro vsem ostalim izvajalcem in prirediteljem. Foto:
Zdajšnja ureditev bo še naprej krnila nekomercialno usmerjene prireditve, saj takšni prireditelji, zasuti s položnicami, večinoma ne vztrajajo veliko časa na sceni oziroma se hitro odločijo za komercialnejše smernice. Foto: RTV SLO

Poslanci SDS-a so namreč novembra vložili predlog dopolnitve Zakona o avtorskih in sorodnih pravicah, po katerem bi bilo izvajanje avtorskih del amaterskih društev oziroma skupin s področja umetnosti in književnosti prosto pod dvema pogojema: če amatersko društvo oziroma skupina na prireditvi nastopa brezplačno oziroma če ni vstopnine ali če se ta v celoti nameni v dobrodelne namene.

Kot amatersko društvo so označili skupino, v kateri vsi člani sodelujejo nepoklicno in v kateri posamezni član v koledarskem letu ne prejme več kot tisoč evrov honorarjev s področja umetnosti in književnosti.

Kot so zapisali v obrazložitvi dopolnila, bi z zakonom rešili tudi vprašanje, ki se pojavi, ko so morali prireditelji dogodkov plačati nadomestilo za avtorske pravice tudi za neuveljavljene skupine, ki so sicer imetnice avtorskih pravic za svojo glasbo. Tako jih prireditelji večinoma niso uvrščali v program, saj so jim skupine predstavljale le velik strošek v obliki višje položnice za SAZAS, ne pa dodaten program, skupine pa se s tem težje uveljavljajo.

Zamudili priložnost stopiti SAZAS-u na prste
V glasovanju se je 44 poslancev izreklo proti, 32 pa za. Proti so bili vsi iz koalicije, za pa opozicija. Z nesprejetjem dopolnila je državni zbor tako zamudil priložnost omejiti moč SAZAS-a, ki v bistvu deluje le v interesu peščice slovenskih glasbenikov, predstavlja pa nočno moro vsem preostalim izvajalcem in prirediteljem. Veliko se jih še vedno sprašujejo tudi o zakonitosti SAZAS-ovega početja.

Prav tako pa bo zdajšnja ureditev še naprej krnila nekomercialno usmerjene prireditve, saj takšni prireditelji, zasuti s položnicami, večinoma ne vztrajajo veliko časa na sceni oziroma se hitro odločijo za komercialnejše smernice.