Za odprtje bo zazvenela glasba skladatelja akademika Lojzeta Lebiča, na enem od koncertov pa se bodo spomnili tudi soustanovitelja tega festivala Primoža Kureta. Festival bo trajal do nedelje.

V letih 1997 in 2002 je Lojze Lebič zložil simfonični diptih Glasba za orkester – Cantico I in Cantico II. Na odprtju 37. festivala Slovenski glasbeni dnevi bosta oba dela diptiha po več kot dveh desetletjih prvič izvedena skupaj. Foto: Tamara Tasev
V letih 1997 in 2002 je Lojze Lebič zložil simfonični diptih Glasba za orkester – Cantico I in Cantico II. Na odprtju 37. festivala Slovenski glasbeni dnevi bosta oba dela diptiha po več kot dveh desetletjih prvič izvedena skupaj. Foto: Tamara Tasev

Slovenske glasbene dneve pripravljajo pri Festivalu Ljubljana, ki program enotedenskega predstavljanja slovenske umetnostne glasbe gradijo na prepletu najnovejše ustvarjalnosti z glasbeno dediščino tega prostora. Koncertni del pospremi še mednarodni muzikološki simpozij, vsakič na izbrano temo.

Sorodna novica Srednjeveška hvalnica v zrcalu sedanjosti

Letošnji dnevi bodo ponudili šest koncertov. Otvoritvenega so v celoti namenili Lebičevi glasbi, ki jo bosta interpretirala Simfonični orkester RTV Slovenija in dirigent mlajše generacije Davorin Mori. Med drugim bo mogoče prisluhniti prvi integralni izvedbi njegovega orkestrskega diptiha Cantico I in Cantico II.

Muzikologu Primožu Kuretu (1935–2022), ki je Slovenske glasbene dneve pred skoraj štirimi desetletji zasnoval skupaj s skladateljem Milanom Stibiljem, bo posvečen sredni koncert v Slovenski filharmoniji. Simfonični orkester SNG Maribor, dirigent Simon Krečič in sopranistka Sabina Cvilak so pripravili spored del, ki bo odseval njegove glasbene interese, med drugim glasbo Gustava Mahlerja, ki se mu je posvečal v okviru svojih raziskovanj. Pred tem bodo predstavili njegovo zadnje strokovno delo, prevod monografije Ljiljane Dubljević - Vojkić o sopranistki Aniti Meze.

Sorodna novica Poslovil se je najvidnejši slovenski muzikolog Primož Kuret

Preostali koncertni del je nastal v sodelovanju z Društvom slovenskih skladateljev, ansamblom Musica cubicularis, ki bo festival z izvedbo glasbe Isaaca Poscha popeljal v Posavski muzej v Brežice, ter Glasbeno matico Ljubljana, ki je za zaključek pripravila koncert samospevov v novodobni obliki. Nastopila bosta mezzosopranistka Barbara Jernejčič Fürst in avstrijski kvartet glasbenic Airbone extended.

Skladateljsko društvo se je v festival vključilo s ciklom Koncertni atelje, v katerem bosta nastopila sopranistka Maria Leben in harmonikar Klemen Leben, ter tradicionalno Nočjo slovenskih skladateljev, ki bo tokrat ponudila 14 novitet skladateljev različnih generacij. Izvajala jih bosta Pihalni kvintet Ariart in Godalni kvartet Dissonance.

Newyorkerjev kritik v gosteh
Na muzikološkem simpoziju bo o položaju glasbene kritike nekoč in danes razpravljajo 27 predavateljev iz 11 držav. Kot je na novinarski konferenci povedal vodja Jernej Weiss, kritika resne glasbe razen v nekaterih posamičnih raziskavah še ni bila podrobneje obravnavana, je pa tako kot drugod tudi pri nas doživela spremembe, vezane na širše družbene dejavnike. Med udeleženci simpozija bo po napovedih tudi kritik pri reviji New Yorker Alex Ross.

Uvodni predavanji simpozija bosta potekali v novih prostorih Akademije za glasbo v Kazini, ostala predavanja pa v Viteški dvorani Križank. Na sporedu bosta še okrogli mizi o trenutnem stanju in možni prihodnosti glasbene kritike v Sloveniji ter o "ženskah v glasbi", na kateri bodo z domačimi in tujimi gostjami predstavili najnovejše monografske publikacije. Ob zaključku dvodnevnih razprav pa bodo predstavili še monografijo ob 70-letnici Festivala Ljubljana.