Dickens je na stvaren, realističen in humoren način opisoval razmere svoje dobe, še posebej nižjih slojev. Njegova najpomembnejša dela so David Copperfield, Oliver Twist, Nicholas Nickleby, Pusta hiša in Velika pričakovanja. Foto:
Dickens je na stvaren, realističen in humoren način opisoval razmere svoje dobe, še posebej nižjih slojev. Njegova najpomembnejša dela so David Copperfield, Oliver Twist, Nicholas Nickleby, Pusta hiša in Velika pričakovanja. Foto:
Claire Tomalin: The Invisible Woman (Nevidna ženska)
Dickensova žena je za razmerje vedela; s Charlesom sta od takrat naprej živela bolj ali manj ločeno, 'prava' ločitev pa v tistih časih ni prišla v poštev. Foto: Penguin
O trajnosti Dickensovega čara priča podatek, da so pred nekaj leti v bližini Londona odprli zabaviščni park Dickens World, poseljen s turobnimi junaki, kakršni so stari skopuh Ebenezer Scrooge, sirota Oliver Twist in podobno nesrečni David Copperfield. People mutht be amuthed (Ljudje se morajo zabavati) je slogan, ki na vhodu pričaka obiskovalcev parka. (Gre za citat iz romana Težki časi.)

Tisto, česar takrat ni vedel nihče - in kar si je sam Dickens prizadeval skrivati več kot desetletje -, je bilo najprej tema "revizionistične" biografije Claire Tomalin (The Invisible Woman), zdaj pa bodo po njej posneli še film. "Nevidna ženska" v Dickensovem življenju naj bi bila mlada igralka Ellen (Nelly) Ternan, s katero je na skrivaj ljubimkal dolgih 13 let.
Film, ki ga bo finančno podprl BBC in katerega snemanje so napovedali na festivalu v Cannesu, bo šel še dlje kot knjiga Tomalinove, ki zgolj namiguje, da je bil pisatelj morda oče Nellyjinega nezakonskega otroka (ki je še pred prvim rojstnim dnevom umrl zaradi bolezni). V filmski priredbi pa bo to predstavljeno kot dejstvo. Scenarij bo napisala Abi Morgan, igralska zasedba in režiser pa še niso bili izbrani, poroča The Independent.

Prostovoljno izbrisana
Da bi ohranila ljubimčevo čast v očeh javnosti, ki ga je oboževala, je bila Ternanova pripravljena "izginiti", ko so se pojavile govorice o njunem razmerju. Zabrisala sta vse sledi svojega poznanstva: nekaj let po tem, ko je spoznala Dickensa, je Ternanova poniknila iz javnega življenja; podatki o njej in njeni družini so skoraj popolnoma izginili iz uradne dokumentacije. Šele po pisateljevi smrti se je - z novo identiteto - spet pojavila; menda se je celo poročila, postala učiteljica in imela še dva otroka. O njenem "prejšnjem" življenju je začela literarna zgodovina brez zadržkov govoriti šele po prvi svetovni vojni, pa še takrat so mnogi ostro zavračali možnost kakršne koli zveze.

Direktorica BBC Films Jane Wright je prepričana, da bo še nenaslovljeni projekt Dickensa občinstvu (tudi njegovim oboževalcem) predstavil v "polnejši luči". Film ga ne bo skušal uničiti, ampak samo "Boga spremeniti v človeško bitje z napakami in šibkostmi." "To je grenko-sladka zgodba o ljubezni in o tem, kako pomembna je za posameznika," jo povzema omenjeni časnik. Kar je bilo pri Dickensu posebno, je to, da je v svoje pisanje vpletel vsakogar, ki ga je spoznal, in vse kraje, ki jih je obiskal. In čeprav literarni zgodovinarji nikoli niso upali z gotovostjo trditi, v katerem liku se "skriva" njegova ljubica, bo film odgovor na to vprašanje prepustil gledalcu, napoveduje Wrightova. Sicer se ji zdi "ironično, da je moški, ki je svoje življenje posvetil prikazovanju resnice, živel v laži."

Ni se bil pripravljen odpovedati vsemu
A treba se je zavedati, da bi v viktorijanski Angliji novica o aferi z igralko pisatelju s slovesom filantropa (sodeloval je celo pri dobrodelni kampanji za "padle ženske") lahko nepopravljivo uničila kariero. "Z Nelly sta sprevidela, da se morata odločiti. Veljal je za izjemnega pisatelja. Mar naj bi se zavoljo ljubezni odpovedal položaju, ki si ga je priboril v svetu? Na koncu sta sklenila, da bosta svojo zvezo skrila, in ko se jima je rodil otrok, mu nista dala njegovega priimka," filmsko (resnično?) verzijo povzema Wrightova.

Kot pritiče naravi filmskega medija, bo poseben poudarek na skrivanju prepovedane ljubezni: šli bodo tako daleč, da bo moral filmski Dickens na neki zabavi zanikati, da pozna Ternanovo, spet drugič pa bo draguljar nakit, ki ga je izbral za ljubico, pomotoma poslal ženi.