Samira Kentrić je v štirih letih ustvarila več kot 130 ilustracij, v tehniki akvarela. Sprva v črno-beli tehniki, pozneje pa jih je (barvno) tonirala in s tem gradila barvno paleto romana. Foto: Mladinska knjiga
Samira Kentrić je v štirih letih ustvarila več kot 130 ilustracij, v tehniki akvarela. Sprva v črno-beli tehniki, pozneje pa jih je (barvno) tonirala in s tem gradila barvno paleto romana. Foto: Mladinska knjiga
Samira Kentrić (1976) je vizualna umetnica, ki v svojem ustvarjanju združuje javno in politično govorico z intimno. Foto: Mladinska knjiga
Samira Kentrić (1976) je vizualna umetnica, ki v svojem ustvarjanju združuje javno in politično govorico z intimno. Foto: Mladinska knjiga

Vizualna umetnica je o novem risoromanu Adna že spregovorila na pogovoru, ki sta ga povezovali Ema Paš in Tina Tomšič (video priložen spodaj), danes pa na Vodnikovi domačiji odpirajo še 3D-virtualno razstavo ilustracij iz knjige.

Med letoma 2016 in 2020, ko je avtorica ustvarjala risoroman, je nastalo več kot 130 ilustracij, ki so zdaj pod naslovom Adna izšle pri Mladinski knjigi. V risoromanu torej sledimo zgodbi odrasle protagonistke ilustrirane knjižice Pismo Adni, ki je pri založbi Beletrina izšla leta 2016.

Risoroman je umetnica, ki s svojim delom komunicira, kar je v družbi nereflektirano, neprijetno ali skrito, ustvarjala tako, da se je najprej posvetila slikovnemu delu. Nastale slike pa je nato med ustvarjalnim procesom razporejala v zgodbo. Kot so o risoromanu zapisali v založbi, njene močne likovne podobe "zarežejo z neposrednostjo, aktualnostjo in brezkompromisnostjo ter ostanejo z nami še dolgo po tem, ko knjigo odložimo, neštete reference na aktualno-politično stvarnost, zgodovino družbe in umetnosti, pa omogočajo različna in večkratna branja. V njih se kaže močan socialni čut in družbeni angažma avtorice," so sporočili z Mladinske knjige.

Čisto na koncu je umetnica slike povezala z besedilom, zato podobe niso ilustracije k pripovedi, ampak je zapisana zgodba šele pozneje vse podobe združila v povezano celoto. Ta osvetljuje intimno zgodbo dekleta, ki po travmatični izkušnji in dolgem obdobju otopelosti, vendarle zaživi polno življenje in najde njegov smisel.

Izšel je risoroman Adna vizualne umetnice Samire Kentrić

Adnina zgodba je univerzalna in brezčasna, menijo v založbi: "Vsak od nas mora na svoji poti v odraslost prestopiti lastne ovire ter najti moč in pogum za spremembo, poiskati svoj smisel bivanja. Razlikujejo se le okoliščine."

Adna je neke vrste nadaljevanje zgodbe ilustrirane knjige Pismo Adni, v kateri poslovilno pismo in razmere, v katerih je spisano, končajo Adnino že tako ne brezskrbno otroštvo. Foto: Mladinska knjiga
Adna je neke vrste nadaljevanje zgodbe ilustrirane knjige Pismo Adni, v kateri poslovilno pismo in razmere, v katerih je spisano, končajo Adnino že tako ne brezskrbno otroštvo. Foto: Mladinska knjiga

V načrtu je bila sicer obsežna predstavitev risoromana v sklopu Festivala angažiranega pisanja Itn. Četrti festival v organizaciji Vodnikove domačije, založbe Mladinska knjiga in zavoda Udesin, bi moral potekati med 9. in 11. aprilom. A ker dogodki v živo v času razmaha novega koronavirusa niso mogoči, se je festivalsko dogajanje že pred časom preselilo na splet.

Danes torej odpirajo 3D-virtualno razstavo ilustracij Samire Kentrić iz knjige Adna, ki jo je pripravila kustosinja galerije Vodnikove domačije Maša P. Žmitek s sodelavci. Ekipa Itn. bo v prihodnjih tednih pripravila še več spletnih dogodkov, v katerih bodo gostili svoje najljubše avtorje in avtorice.

Programska ekipa festivala, v kateri sodelujejo dijaki in dijakinje ter študentke in študenti, je doslej pripravila tri dogodke, ki si jih je mogoče ogledati na YouTubovem kanalu Festival Itn. ali Facebookovem profilu Itn. V spletnih pogovorih so doslej gostili pesnico in dramaturginjo Katjo Gorečan, Gorana Lukića iz Delavske svetovalnice ter pesnico in vodjo založbe VigeVageKnjige Anjo Golob.