Darja Korez-Korenčan, ki je poznana predvsem kot ustvarjalka kulturnih oddaj na TV Slovenija, je doslej napisala nekaj knjig o glasbi in otroških zgodb, zadnja leta pa se posveča tudi družbeno angažirani prozi. Foto: MMC RTV SLO / Blaž Tišler
Darja Korez-Korenčan, ki je poznana predvsem kot ustvarjalka kulturnih oddaj na TV Slovenija, je doslej napisala nekaj knjig o glasbi in otroških zgodb, zadnja leta pa se posveča tudi družbeno angažirani prozi. Foto: MMC RTV SLO / Blaž Tišler
ROmana Posvojenec dveh žensk in Še vedno samska?
Romana Še vedno samska? in Od trnja do zvezd: Posvojenec dveh žensk se lotevata aktualnih tematik slovenske družbe. Foto: MMC RTV SLO / Blaž Tišler
Tjaša Zorc Rupnik in Darja Korez-Korenčan
Založnica Tjaša Zorc Rupnik in avtorica Darja Korez-Korenčan na predstavitvi romanov v Trubarjevi hiši literature. Foto: MMC RTV SLO / Blaž Tišler

Darja Korez-Korenčan, dolgoletna ustvarjalka kulturnih oddaj na TV Slovenija, urednica in publicistka, je predstavila svoja romana, ki se lotevata dveh nadvse aktualnih tem – posvojitev otrok istispolnih parov in novinarskega razkrivanja korupcije in pokvarjenosti.

Avtorica je na predstavitvi knjigv ljubljanski Trubarjevi hiši literature povedala, da jo večina ljudi pozna po njenem delu v povezavi z glasbo in visoko kulturo, a pravi, da so jo vedno zanimala tudi družbena vprašanja, predvsem krivic, pokvarjenosti in korumpiranosti.
Njen prvi roman Še vedno samska? govori o raziskovalni novinarki in samski ženski v zrelih letih, ki se sooča s stresi poklica in predsodki družbe, drugi, Od trnja do zvezd: Posvojenec dveh žensk, pa je nastal kot "fikcijska projekcija skozi prizmo različnih interesov in mnenj, ki se krešejo v zvezi z družinskim zakonikom".
Vulgarni besednjak po nareku okolja
Korez-Korenčan se je veliko ukvarjala tudi z vlogo ženske skozi zgodovino in krivicami, ki so se ženskam dogajale. "Pa čeprav nisem feministka, prej nasprotno," pravi avtorica in kot primer nepravičnega obravnavanja žensk navedla dejstvo, na katerega je naletela med svojim novinarskim delom – da dolga leta glasbenice niso mogle sodelovati pri dunajskih filharmonikih. Obe knjigi bi po njenih besedah lahko predstavili že prej, denimo na 8. marec, saj se obe ukvarjata z žensko tematiko, a so se temu izognili, da ji ne bi očitali, da se vmešava v referendumsko kampanjo o družinskem zakoniku.

Svoj roman Od trnja do zvezd: Posvojenec dveh žensk je označila za odslikavo naše družbe. Tema romana je izrazito aktualna in govori o posvojencu lezbičnega para, ki sicer živi normalno družinsko življenje, a se srečuje z neodobravanjem okolice, spozna pa tudi svojo biološko mamo. Korez-Korenčanova je povedala, da sam sicer ne operira z vulgarnim besednjakom, a je morala v knjigi uporabiti tudi bolj močne besede, ki se jih sliši zunaj na ulici, ker tako pač narekuje okolje in družba.
Premalo poguma pri lotevanju ženskih tematik
Roman Še vedno samska? je Korez-Korenčanova napisala že pred dvema letoma, a je imela nekaj strahu pred izdajo prvenca, zato ga je izdala šele po tem, ko so ga prebrali še drugi in jo v to prepričali. Zgodba govori o svobodnjaški raziskovalni novinarki, pri kateri je stresni poklic tudi ovira za "običajno" družinsko življenje. Avtorica je še povedala, da noben od romanov ni avtobiografski: "Imela sem srečo, da sem delala na kulturnem uredništvu, kjer ni tako stresno. A občudujem raziskovalne novinarje, brez katerih bi se marsikaj pometlo pod preprogo." Prav tako je izrazila svoje občudovanje do družbeno angažiranih pisateljic, ki se lotevajo ženskih tematik, kot so Vedrana Rudan, Slavenka Drakulić in Doris Lessing. Korez-Korenčanova je še povedala, da so v zadnjem času pogumne predvsem hrvaške in srbske pisateljice, pri nas pa se avtorice ženskih tematik lotevajo zgolj poredko.
Tjaša Zorc Rupnik, urednica založbe Smar-Team, ki je romana izdala, je ob misli "Resnica ni odvisna od števila ljudi, ki so vanjo prepričani" dodala še, da so ob izdaji obeh knjig Korez-Korenčanove že zaradi njunih naslovov naleteli na nekaj zadržanosti, kljub znanem imenu avtorice, kar je po njenem mnenju še en odraz politične polariziranosti slovenske družbe.