Eden od
Eden od "Instagramov" iz umetnikove lanske knjige. Gauguinovi dekadentni vtisi "sinočnje noči". Foto: jphdelhomme.com

Delhomme, ki je med drugim svoje ilustracije objavljal v New Yorkerju, se je kot prvemu prejšnji teden na svojem pohodu na Instagramu poklonil umetnostnemu kritiku Jorisu-Karlu Huysmansu, s katerim je povezana ena od aktualnih razstav v Muzeju Orsay.

"Interne šale" likovnega sveta
V "svoji" objavi na Instagramu Huysmans predstavi svoj portret, ki ga je leta 1878 naslikal francoski impresionist Jean-Louis Forain, pospremljen z zapisom: "Hvala ti za moj portret @JL.Forain." V komentarju, ki naj bi ga oddal francoski umetnik Henri Gervex, o katerem je Huysmans nekoč napisal esej, pa je zastavljeno vprašanje: "Tokrat brez zlobnih kritik?" Med uporabniki, ki so objavo všečkali, je med drugim Edgar Degas.

Izbora umetnika za ta teden Delhomme še ni razkril.

Direktorica Muzeja Orsay Laurence des Cars je za francoski časopis Le Figaro povedala, da bi z rezidenco radi povečali vidnost umetnikov iz druge polovice 19. stoletja in jih s pomočjo sodobnih interakcij približali širši javnosti. Z objavami si v muzeju tako želijo osvetliti trenutek iz biografije izbranega umetnika in poustvariti navdušenje (ali pa zgražanje), ki ga je povzročil v družbi tistega časa.

Če bi v časih impresionizma poznali virtualne srčke ...
Delhomme je sicer že lani izdal knjigo z naslovom Artists' Instagrams: The Never Seen Instagrams of the Greatest Artists, v katerih je "predstavil" profile znanih umetnikov, kot so Jackson Pollock, Frida Kahlo in Paul Gauguin, na Instagramu. Umetnik je za The Guardian dejal, da danes ne bi poznali umetnostne kritike, če bi Instagram obstajal pred stoletjem. Imeli bi zgolj dvignjene in spuščene palce in čustvene simbole.

Čisto vsi si želijo pozornost
Dodal je, da se pri svojem delu osredotoča predvsem na umetnike, ki so bili tako slavni, da so okoli njih nastali miti. "Prav to je pri celotni zadevi zabavno. Gre za bogove in boginje umetnosti. Kot bi ustvarjal Instagram Olimpa. Umetniki in umetnice si želijo biti videni, tudi tisti najresnejši. Zakaj se torej ne bi predstavljali, kot se danes vsi drugi," se je vprašal.