Letos bodo v tem terminu izvedli tudi tekmovalni program in druge festivalske vsebine, ki so bile načrtovane za lansko izvedbo, a so jih morali organizatorji zaradi epidemije novega koronavirusa odpovedati.

Gledališke dvorane v Sloveniji so bile v sklopu državnih ukrepov za preprečevanje širjenja novega koronavirusa primorane zapreti svoja vrata sredi oktobra lani. Foto: Radio Maribor/Irena Kodrič Cizerl
Gledališke dvorane v Sloveniji so bile v sklopu državnih ukrepov za preprečevanje širjenja novega koronavirusa primorane zapreti svoja vrata sredi oktobra lani. Foto: Radio Maribor/Irena Kodrič Cizerl
Uvod in konec Borštnikovega srečanja letos v istem dnevu

Borštnikovo srečanje, osrednji slovenski gledališki festival, je sicer pod streho Slovenskega narodnega gledališča (SNG) Maribor običajno zaživelo vsako jesen. Zaradi poslabšanja epidemioloških razmer so na slovesnosti 16. oktobra, s katero bi se moral uradno začeti osrednji del festivala, izročili Borštnikov prstan lanskemu dobitniku Petru Boštjančiču, preostale dogodke pa prestavili na letošnje leto. Tako so bili lani prvič v 55-letni zgodovini festivala prisiljeni predčasno končati prireditev.

Spremenjen pristop k organizaciji
Zaradi epidemije so razmere negotove tudi letos, a organizatorji si obetajo, da bodo festival v pomladanskem terminu vendarle lahko izvedli. "Priprave so seveda precej drugačne kot običajno, gledališča so zaprta ne le v Sloveniji, pač pa tudi v številnih drugih evropskih državah. Del načrtovanega programa so gledališča preselila na splet in naša festivalska ekipa spremlja aktivnosti, je pa seveda jasno, da bo to koronasezona, zaznamovana s številnimi omejitvami in dolgotrajnim zaprtjem gledališč," je še dejal Novak.

Novak: Druga ustavitev gledališč bi lahko imela usodnejše posledice od prve

Tekmovalni program ostaja jedro festivala. Za lansko izvedbo ga je sestavil Rok Bozovičar, selektorica tekmovalnega programa prihajajočega 56. festivala pa je Nika Leskovšek.

"Selekcija poteka v razmerah, ki so bistveno drugačne, vendar to velja tudi za produkcijo predstav. Prilagodili se bomo, tudi mi delimo usodo slovenskega in evropskega gledališča," je še dejal umetniški direktor festivala in dodal, da je za izvedbo v zgodnejšem terminu po njegovem ključno, da bodo lahko gledališča pravočasno v svoje dvorane znova sprejela občinstvo.