Matjaž Farič je Srh, zvok na koži premierno predstavil v Cankarjevem domu leta 2009. Dogodek združuje pet plesalk ter glasbeno skupino SToP (Slovenski tolkalni projekt) in predstavlja praizvedbo glasbenega dela Milka Lazarja. Foto: Cankarjev dom
Matjaž Farič je Srh, zvok na koži premierno predstavil v Cankarjevem domu leta 2009. Dogodek združuje pet plesalk ter glasbeno skupino SToP (Slovenski tolkalni projekt) in predstavlja praizvedbo glasbenega dela Milka Lazarja. Foto: Cankarjev dom

Navdih požene palico, ki udari ob predmet. Moški poganja zvok, žensko telo ga sprejema. Na vibrirajoči koži nastaja glasba in se prelije v premik. Premakne se telo, premakne se zavest, premik postane ples.

Matjaž Farič ob predstavi Srh
Josef Nadj
Na festivalu se bo Josef Nadj predstavil s predstavo Sho-bo-gen-zo, ki smo jo videli tudi pri nas na festivalu Ex Ponto leta 2008. Na letošnjem festivalu Mladi levi je Josef Nadj z glasbenikom Akoshom Szelevényijem gostoval s predstavo Vrane. Foto: EPA

Otvoritveni večer bo poleg slovenske predstave zaznamoval še performans Iva Dimcheva z naslovom Concerto. Slovesno odprtje festivala bo v veliki koncertni dvorani Gewandhaus v Leipzigu.

V predstavi sodelujejo plesalke Rosana Hribar, Kaja Janjič, Katja Legin, Ana Mrak in Mateja Rebolj, skladatelj in pianist Milko Lazar ter skupina Slovenski tolkalni projekt. Predstava Srh, zvok na koži je nastala v koprodukciji zavoda Flota, Cankarjevega doma in Plesnega teatra Ljubljana. Premierno je bila uprizorjena novembra 2009 v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma, lanskega maja pa je odprla 27. teden sodobnega plesa v Zagrebu.
Žanrski hibridi in inovativni avtorski podpisi
Na festivalu Euro-scene, enem vidnejših festivalov sodobnega gledališča v Evropi, se bo od 8. do 13. novembra zvrstilo skupaj 25 predstav z vse Evrope, šest pa bo nemških premier. Festival sodobnega evropskega gledališča Euro-scene poteka v Leipzigu vsak november od leta 1991 in v mesto prinaša eksperimentalno gledališče in sodobni ples ter dela, ki prehajajo žanrske meje. Za uvrstitev v program poleg kvalitete izpostavljajo tudi kriterije inovativnosti, avtorskega umetniškega podpisa in eksperimentalnega poguma. Festival zasleduje evropske smernice in podpira aktualne socialne topike.
Letošnja, 21. izdaja festivala bo potekala pod temo Zvočne motnje. Po besedah direktorice festivala Ann-Elisabeth Wolff so motnje v družbenih in medosebnih strukturah in estetskih formah prav tako pomembne kot glasba in zvoki - temu želijo letos posvetiti večjo pozornost.
Tekmovanje za najboljši plesni solo
Po lanskem praznovanju dvajsetletnice so želeli predstaviti tudi umetnike, ki se v Leipzigu do zdaj še niso predstavili, vendar pomembno zaznamujejo evropski plesni in gledališki prostor. Festivalski program poleg velikih imen mednarodne gledališke in plesne scene in mladih ustvarjalcev vključuje tudi domače umetniške sile na posebnem dogodku, ki bo letos potekal desetič. Tekmovanje Das beste deutsche Tanzsolo (Najboljši nemški plesni solo) je zasnoval Alain Platel, poteka pa na zdaj že znameniti okrogli mizi, premera sedem metrov.
Od starih mačkov do novih perspektivnih imen
Prvič se bo v Nemčiji predstavil hrvaški režiser Branko Brezovec z Narodnim gledališčem Vojdan Černodrinski iz Prilepa (Makedonija) z gledališko predstavo Antica. Josef Nadj bo s plesalko Cécile Loyer in džezovskima glasbenikoma Joëllom Léandrom in Akoshom Szelevényijem nastopil s predstavo Sho-bo-gen-zo, ki temelji na filozofiji zenbudizma.
Nadj je za festival izbral tudi predstavo E.I.O. Dragane Bulut iz Beograda, Marie Baroncee & Eduarda Gabia iz Bukarešte, ki gledalcem prepušča odločitev, ali bodo nastopili kot občinstvo ali izvajalci. Trije mladi koreografi so za E.I.O. prejeli evropsko plesno nagrado Prix Jardin d'Europe 2010 v Carigradu. V Leipzigu se bodo predstavili tudi Gisèle Vienne, Wladimir Pankow, Guilherme Botelho, She She Pop in drugi.

Navdih požene palico, ki udari ob predmet. Moški poganja zvok, žensko telo ga sprejema. Na vibrirajoči koži nastaja glasba in se prelije v premik. Premakne se telo, premakne se zavest, premik postane ples.

Matjaž Farič ob predstavi Srh