Živadinov je utemeljitelj retrogardističnega postopka v gledališču; zagovarja načela umetnostnih avantgard 20. stoletja (futurizem, konstruktivizem, konceptualizem) ter graditeljsko in preroško moč gledališke umetnosti. Foto: BoBo
Živadinov je utemeljitelj retrogardističnega postopka v gledališču; zagovarja načela umetnostnih avantgard 20. stoletja (futurizem, konstruktivizem, konceptualizem) ter graditeljsko in preroško moč gledališke umetnosti. Foto: BoBo
Oliver Frljić
Hrvaški režiser Oliver Frljić bo v glavnem programu predstavil dva svoja projekta: Gorki - Alternativa za Nemčijo? v produkciji berlinskega gledališča Maksim Gorki in Šest oseb išče avtorja v produkciji zagrebškega Satiričnega gledališča Kerempuh. Stanje sveta na pragu kataklizme. Foto: Dubrovniške poletne igre

Predstava Živadinova, enega vodilnih slovenskih avantgardistov, opozarja na aktualen pojav desnega populizma in ekstremizma prek lika Odila Globočnika, danes pozabljenega Slovenca, ki je užival izjemno zaupanje Adolfa Hitlerja.

Senčna podoba slovenske zgodovine
Avtorja besedila, ki tematizira Odila Globočnika, "senčno podobo slovenske zgodovine", sta filozof Peter Mlakar in Živadinov. V predstavi nastopa številčna igralska zasedba. Janez Pipan je delal introvizijo, scenografijo in kostumografijo podpisuje Dunja Zupančič, dramaturgija je Tery Žeželj. Predstava je bila v Katedrali Kina Šiška premierno uprizorjena 20. aprila.

Do 22. septembra se bo v glavnem programu zvrstilo deset predstav iz Slovenije, Francije, Srbije, Nemčije, Hrvaške, Estonije, Švice, Izraela in Belgije, ki opozarjajo na vznemirjajoče družbene fenomene sodobnega sveta, kot so desni populizem, ksenofobija, nestrpnost in avtoritarni režimi, ki razgrajujejo demokracijo in kratijo človekove pravice.

Začetek s suito o evropskih vrednotah
Na slavnostnem odprtju 14. septembra v Jugoslovanskem dramskem gledališču bo francoski režiser Joris Lacoste predstavil svojo predstavo Suita št. 3 "Evropa", za katero je zaradi velikega zanimanja občinstva predvidena tudi predpremiera dan prej. Novo delo režiserja, beograjskemu občinstvu že dobro poznanega, saj je na 50. Bitefu za Suito št. 2 dobil posebno nagrado žirije in nagrado občinstva, sestoji iz 28 glasbeno-scenskih uprizoritev, vsaka je zasnovana na zvočnem zapisu ene izmed 28 držav EU-ja, pri čemer vsaka kaže na nevarnost ogrožanja evropskih vrednot – na porast ksenofobije, nestrpnosti, avtoritarnosti in nasilja.

O tem bo s filozofom Srećkom Horvatom razpravljal hrvaški režiser Oliver Frljić, ki bo sicer v glavnem programu predstavil dva svoja projekta: Gorki - Alternativa za Nemčijo? v produkciji berlinskega gledališča Maksim Gorki in Šest oseb išče avtorja v produkciji zagrebškega Satiričnega gledališča Kerempuh.

Stanje sveta na pragu kataklizme
Srbsko gledališče bo zastopala Maja Pelević s projektom Bolivud v produkciji Narodnega gledališča v Beogradu, na programu je tudi predstava NO43 Umazanija estonskega Teatra NO99, ki na humoren in metaforičen način obravnava stanje sveta na pragu kataklizme.

Ruska gledališka kritičarka Marina Davidova se bo predstavila s projektom Večna Rusija v produkciji berlinskega gledališča HAU, mladi izraelski umetnik Nadav Barnea s projektom Pa'am, priznani režiser Stefan Kaegi, član berlinskega kolektiva Rimini Protokol, pa s projektom Zapuščina, kosi brez ljudi, v produkciji švicarskega Gledališča Vidy-Lausanne.

Bitef bo v centru Sava sklenila predstava Rekviem za L znanega belgijskega koreografa Alena Platela.