Trenutno je stavba Bolšoja zgolj lupina, obdana z zidarskimi odri. Vedernikova pa pri obnovi najbolj skrbi akustični del, saj je bilo prekinjeno sodelovanje z nemškimi strokovanjaki, dela pa predana Rusom, ki jim dirigent ne zaupa najbolj. Foto: EPA
Trenutno je stavba Bolšoja zgolj lupina, obdana z zidarskimi odri. Vedernikova pa pri obnovi najbolj skrbi akustični del, saj je bilo prekinjeno sodelovanje z nemškimi strokovanjaki, dela pa predana Rusom, ki jim dirigent ne zaupa najbolj. Foto: EPA
Dirigent in glasbeni vodja gledališča Bolšoj je bil že v 90-ih letih del skupine, ki je prenovila in oživila delovanje tega teatra Foto: Reuters
Bolšoj teater
Prenova naj bi spet vzpostavila izvirno akustiko gledališča, ki je z leti in večkratnimi prenovami izgubila kakovost. A prav to je pod vprašajem. Foto: Reuters

Stavbo Bolšoj teatra prenavljajo že od leta 2005, napovedujejo pa da bo bodo dela končana šele leta 2011, kar je precej pozneje, kot je bilo sprva rečeno. Nenaden odstop Vedernikova, ki je novico sporočil ob začetku poletne turneje Bolšoj teatra po Italiji, je tako gledališče in njegovo skoraj milijardo dolarjev vredno obnovo postavil na majave noge, kar pomeni, da je prihodnost gledališča za zdaj precej nejasna.

Prizadevanje za oživitev
Aleksander Verdenikov se je za najbolj znano rusko gledališče - njegovo obnovo, dvigovanje standardov in oživitev samega gledališča - trudil zadnjih osem let, zato je njegov nenadni odstop toliko bolj presenetljiv. "Gledališče postavlja birokratske interese pred umetniške," je povedal Verdenikov v milanski La Scali in dodal: "Ampak umetniški interesi so veliko pomembnejši kot birokratski."

Kot pravijo tisti, ki poznajo razmere v gledališču, se za 'dramo' odstopa Verdenikova skriva bitka o prihodnosti Bolšoja. V stavbi gledališča, ki stoji blizu slovitega Rdečega trga v Moskvi, že od leta 2005 potekajo obnovitvena dela, zdaj pa so inženirji ugotovili, da obstaja precejšnja verjetnost zrušitve enega izmed nosilnih zidov stavbe, poleg tega pa so se tudi člani ansambla pritoževali zaradi pomanjkanja prostora.

Zaradi krize ob akustiko?
Sprava so napovedovali, da bo ambiciozna prenova gledališča končana v treh letih, vendar so od njenega začetka pretekla že štiri leta. Nekdaj ponosna gledališka zgradba, ki jo je zasnoval sloviti arhitekt Joseph Bove, pa je le še prazna lupina, prekrita z zidarskimi odri. Poleg tega je obnovo močno prizadela trenutna finančna kriza; finančno jo v celoti podpira ruska vlada, a je zaradi finančne krize primorana zmanjšati sredstva obnove. Zato se Vedernikov boji, da bo prišlo do usodnih kompromisov pri prenovi nekaterih najpomembnejših stvari, kot je na primer akustika dvorane.

Arhitekt, ki vodi obnovo, je bil odpuščen ta mesec, ruski mediji pa so o zmanjševanju sredstev obnove poročali že pred meseci. Prav tako so se pojavile govorice o tem, da bo glavni izvajalec del zamenjan. Nemškim izvedencem Mueller-BBM, ki so bili najeti za popravilo poškodb akustike, nastale leta 1930, ko so v Moskvi gradili podzemno železnico, je bilo namreč rečeno, da je njihova pogodba pod drobnogledom in in da bodo v tem času dela nadaljevali ruski specialisti za akustiko.

"Gre za iste ljudi, ki so odgovorni za akustiko v začasnih prostorih Bolšoj teatra z imenom Novi oder. In če bodo oni odgovorni za obnovo samega Bolšoja, bodo rezultati katastrofalni," je dejal Vedernikov.

Odstop ne preseneča
Generalni direktor Anatolij Oksanov pa je ob nenadnem odstopu glasbenega vodje in glavnega dirigenta gledališča povedal, da je ga dejanje ni presenetilo, saj je Vedernikov že lani opozarjal, da bo zapustil Bolšoj teater, kar je uresničil leto dni pozneje.