Besedilo jerebika, štrudelj, ples pa še kaj po eni strani prevprašuje meje komičnega, po drugi pa se igra z meščansko predpostavko gledališča, ki je provokacijo pripravljeno sprejeti, a le do določene mere. S to fotografijo so v Zavodu Maska pospremili zapis o predstavi. Foto: Zavod Maska
Besedilo jerebika, štrudelj, ples pa še kaj po eni strani prevprašuje meje komičnega, po drugi pa se igra z meščansko predpostavko gledališča, ki je provokacijo pripravljeno sprejeti, a le do določene mere. S to fotografijo so v Zavodu Maska pospremili zapis o predstavi. Foto: Zavod Maska

Če imajo igralke in igralci kakršen koli predsodek ali težave z goloto in seksualnostjo na odru, naj ne sodelujejo pri uprizarjanju tega besedila.

Simona Semenič
"Simona Semenič je vsestranska gledališka ustvarjalka. Ni le dramatičarka, temveč je dramaturginja, performerka, režiserka in gonilna sila pri vzpostavljanju produkcijskih pogojev za kontinuiran razvoj slovenske dramske pisave. Simona Semenič je ena najpomembnejših sodobnih slovenskih gledaliških osebnosti," so zapisali v utemeljitvi nagrade Prešernovega sklada. Foto: Nada Žgank

Predstava jerebika, štrudelj, ples pa še kaj je nastala kot zadnja predstava v sklopu Abonmaja Simona Semenič, ki je obsegal prerez delovanja letošnje dobitnice nagrade Prešernovega sklada kot dramatičarke, performerke in izjemne gledališke osebnosti.

Dogodki skozi ves oktober
Prvi dogodek, performans Jaz, žrtev., je bil oktobra na sporedu letošnjega festivala Mesto žensk, zatem pa so bili čez ves oktober Simoni Semenič posvečeni številni dogodki.

Besedilo jerebika, štrudelj, ples pa še kaj po eni strani prevprašuje meje komičnega, po drugi pa se igra z meščansko predpostavko gledališča, ki je provokacijo pripravljeno sprejeti, a le do določene mere.

Redukcija kakršnih koli kompromisov
Simona Semenič že v napotkih za uprizoritev besedila jerebika, štrudelj, ples pa še kaj "neizprosno zahteva redukcijo kakršnih koli kompromisov", zato ne preseneča, da so nekateri umetniški vodje slovenskih gledališč to besedilo zavrnili, saj zapiše: "Če imajo igralke in igralci kakršen koli predsodek ali težave z goloto in seksualnostjo na odru, naj ne sodelujejo pri uprizarjanju tega besedila."

Na prvi pogled je jerebika, štrudelj, ples pa še kaj igra o nekem zgodovinskem času, natančneje o 60. letih minulega stoletja, in o manifestacijah temeljne slovenske ideološke razklanosti, klerikalnega in liberalnega pola v Vipavski dolini.

Filmska in metagledališka govorica
"A bolj se zadeva razpleta, bolj postaja igra portret sodobne slovenske družbe, v kateri ideološko prepričanje zlahka zamenja pragmatična korist. Besedilo v svoji intenziteti nenehno prehaja med časi in kraji in je v tem smislu celo bolj podobno filmskemu scenariju. Filmska in metagledališka govorica sta podlagi za neke vrste ambientalno filmsko postavitev," so zapisali na spletni strani Slovenskega mladinskega gledališča (SMG), ki podpisuje koprodukcijo predstave z zavodom Maska Ljubljana.

Ob Janši so predstavo ustvarili še oblikovalec zvoka Eduardo Raon, igralec Stane Tomazin in oblikovalec animacije Luka Umek.

Besedilo bo uprizorjeno kot (nemi) film s podnapisi, prva ponovitev pa bo na sporedu v soboto.

Če imajo igralke in igralci kakršen koli predsodek ali težave z goloto in seksualnostjo na odru, naj ne sodelujejo pri uprizarjanju tega besedila.

Predstava brez igralcev v Novi pošti v Ljubljani
Predstava brez igralcev v Novi pošti v Ljubljani