Liki predstavljajo posamezne segmente družbe. Borut Veselko igra moškega z neoliberalistično ideologijo in željo po hitrem zaslužku prek trupel, Peter Musevski je idealist, ki dela za skupno dobro, Vesna Jevnikar je predstavnica potrošniškega razreda, ki se obrača po potrebi, Ternovšek pa predstavnik apatične mlade generacije, ki si želi čim manj delati ter čim hitreje veliko zaslužiti in zasloveti. Foto: Prešernovo gledališče Kranj
Liki predstavljajo posamezne segmente družbe. Borut Veselko igra moškega z neoliberalistično ideologijo in željo po hitrem zaslužku prek trupel, Peter Musevski je idealist, ki dela za skupno dobro, Vesna Jevnikar je predstavnica potrošniškega razreda, ki se obrača po potrebi, Ternovšek pa predstavnik apatične mlade generacije, ki si želi čim manj delati ter čim hitreje veliko zaslužiti in zasloveti. Foto: Prešernovo gledališče Kranj

Komedija o koncu sveta nam drži ogledalo, in ker v našem gledališču skušamo že leta in leta držati ogledalo družbi in občinstvu, se mi je zdela idealna za naše gledališče. Hkrati je to zelo inteligentna drama, ki na humoren način govori o smrtno resnih stvareh.

Marinka Poštrak

Letošnji Teden slovenske drame (TSD) bo odprla premiera Komedije o koncu sveta Evalda Flisarja v režiji Janeza Burgerja in izvedbi Prešernovega gledališča Kranj. Na festivalu slovenske dramatike bosta s tem besedilom nastopila tudi avstrijsko in indijsko gledališče. Skupaj se bo od 27. marca do 7. aprila zvrstilo 17 predstav.

Tokrat bo na TSD prvič priložnost, da bodo gledalci videli tri izvedbe iste drame, za katero je Flisar pred dvema letoma prejel Grumovo nagrado, še pred prvo slovensko uprizoritvijo pa sta se teksta že lotila gledališče v Gradcu in New Delhiju. Komedija o koncu sveta je prevedena v 12 jezikov, kot je na današnji novinarski konferenci v kranjskem gledališču povedal Flisar, pa ni on izbral tematike, temveč je tematika izbrala njega.

"Komedija o koncu sveta nam drži ogledalo, in ker v našem gledališču skušamo že leta in leta držati ogledalo družbi in občinstvu, se mi je zdela idealna za naše gledališče. Hkrati je to zelo inteligentna drama, ki na humoren način govori o smrtno resnih stvareh," je svoj izbor za uprizoritev Flisarjeve drame obrazložila umetniška vodja Prešernovega gledališča Marinka Poštrak.

"Na neki način igramo igro Barcelone"
Režiser Janez Burger je pojasnil, da so dolgo iskali način, kako sploh uprizoriti dramo. "Na koncu smo prišli do sloga, ki se mi zdi, da absolutno deluje. To pa ni komedijski slog na prvo žogo," je poudaril Burger in se izrazil v nogometnem žargonu, "igramo zelo ofenzivno igro, hočemo zabiti gol, igro gradimo na dobro uigranih in hitrih podajah, nimamo pa obrambe."

"Na neki način igramo igro Barcelone," je dodal igralec Aljoša Ternovšek, ki upa, da bo predstava ljudi spravila v "grenko dobro voljo, prav tako kot v nedeljo slovenski športniki". Gre za farso v farsi, znotraj katere je še ena farsa. V Komediji o koncu sveta se Joe Orton, Elvira, Majerhold in Konjevič ne morejo sporazumeti o namembnosti vrta.

Komedija o koncu sveta je šesta premiera Prešernovega gledališča v tej sezoni, z njo pa se bo ta petek začel 45. TSD. Poleg nje se bo do 7. aprila zvrstilo 16 predstav, od tega osem v tekmovalnem, tri v spremljevalnem in pet v mednarodnem programu.

Festivalsko dogajanje bo zaznamoval tudi spremljevalni program z delavnico dramskega pisanja, bralnimi uprizoritvami in dnevom nominirancev za Grumovo nagrado. Gre za sejem dobrih dram, je poudarila Poštrakova. Po njenem mnenju je dramska forma zelo zahtevna in poleg talenta pogojuje tudi ogromno znanja, a vendar dramatika ne najde opaznega mesta v medijih.

Letošnji TSD bo dolg kar 12 dni, vendar ni najdaljši doslej, saj je pred leti štel celo 16 dni. V gledališču so že pomislili, da bi festival poimenovali drugače, a se za to še niso odločili. Odkar ima gledališče v upravljanju tudi stolp Škrlovec, se vsak dan festivala zvrsti po več dogodkov, zato je program še bogatejši.

"Upamo, da nam bo država letos za festival namenila toliko sredstev kot lani, sicer smo s programom zelo veliko tvegali," je poudarila direktorica kranjskega gledališča Mirjam Drnovšček in opozorila, da štiri dni pred festivalom še vedno ne vedo, kakšen kos pogače jim bo odmerila država. Kljub temu so se zaradi varčevanja odpovedali bralnim uprizoritvam dram s tujih festivalov.

Komedija o koncu sveta nam drži ogledalo, in ker v našem gledališču skušamo že leta in leta držati ogledalo družbi in občinstvu, se mi je zdela idealna za naše gledališče. Hkrati je to zelo inteligentna drama, ki na humoren način govori o smrtno resnih stvareh.

Marinka Poštrak