Mnemosyne, skoraj pet - gledalci so predstavo ocenili z oceno 4,64. Foto: Matej Družnik
Mnemosyne, skoraj pet - gledalci so predstavo ocenili z oceno 4,64. Foto: Matej Družnik
Dragica Potočnjak
Dragica Potočnjak je napisala najboljše izvirno slovensko dramsko besedilo. Foto: Gorazd Kavčič
Nebojša Pop Tasić
Nebojša Pop Tasić je postal najboljši dramaturg. Foto: Gorazd Kavčič
Končal se je teden slovenske drame

Letošnji nagrajenci 37. tedna slovenske drame so dramatičarka Dragica Potočnjak, dramaturg Nebojša Pop Tasič in komorna opera Mnemosyne Gregorja Strniše in Iztoka Lovriča, ki je prejela najvišjo oceno žirije in občinstva.

Prepričale so naše mlade dame
Dobitnica nagrade Slavka Gruma za najboljše izvirno slovensko dramsko besedilo je Dragica Potočnjak za dramo Za naše mlade dame, ki "izstopa ne samo zaradi sporočila in občutljive osredinjenosti na besedo, temveč tudi po zavezanosti odrski situaciji. Nevsakdanja je namreč struktura drame, saj skoraj na način filmskih flash backov preskakuje naprej ali nazaj med prizori in dogajalnimi časi," je zapisala žirija v obrazložitvi. V žiriji so letos sedeli Blaž Lukan, Maja Haderlap, Krištof Jacek Kozak, Amelia Kraigher in Marinka Poštrak. Za Grumovo nagrado za najboljše novo izvirno dramsko besedilo so se poleg dela Rakefove potegovala še štiri dela: Pejd mal vn Zorana Hočevarja, Lep dan za umret Matjaža Kalana, Žrelo Žanine Mirčevske in Zatočišče Saše Rakef.

Bienalno priznanje nabojši Pop Tasiću
Nebojša Pop Tasić je dobil Grün-Filipičevo priznanje za dosežke v slovenski dramaturgiji, ki ga podeljujejo od leta 1979, dobitnika pa je izbrala ista komisija, ki je odločala o prejemniku nagrade Slavka Gruma. Tasićev opus je komisija pohvalila z besedami: "/…/ ki ga prepoznavamo kot pomemben prispevek k podobi sodobnega slovenskega gledališča, hkrati pa tudi kot postajo v razvoju slovenske (praktične) dramaturgije, ki sledi dramaturški tradiciji obeh dramaturgov, katerih ime nosi ta nagrada, in jo hkrati ustvarjalno nadgrajuje."

"Operna ljubezen" med operno divo in kapitanom
Šeligovo nagrado (zanjo se je potegovalo šest predstav) in nagrado občinstva za najboljšo predstavo festivala je prejela komorna opera Mnemosyne. Tričlanska žirija v sestavi Alenka Bole Vrabec, Jaša Drnovšek in Tadeja Krečič je za najboljšo predstavo v celoti izbrala Mnemosyne avtorjev Iztoka Lovrića, napisal je libreto, in Gregorja Strniše, ki je napisal glasbo, ter v produkciji Gledališča Glej. Zakaj se je žirija odločila za Mnemosyne? "Nepretenciozna pripoved o ljubezni med operno divo in kapitanom dolge plovbe, ki skupni pristan najdeta šele na koncu svojih poti, namreč ironično in tudi samoironično preigrava najbolj klišejske vzorce čustvovanja, s tem pa enako neizprosno in učinkovito kaže na pogosto klišejsko podobo opere in gledališča." Predstava Mnemoyne je bila tudi najbolj všeč občinstvu - dobila je najvišjo oceno 4,64 in je tako tudi letošnja dobitnica nagrade občinstva.

14 "dramatičnih dni" je končanih
Za slovenska gledališča je Teden slovenske drame drugi najpomembnejši festival, pa čeprav se ne ozira za razsežnostjo in razmahom Borštnikovega srečanja, je na odprtju festivala 17. marca ocenil minister za kulturo Vasko Simoniti. Obiskovalci letošnjega gledališkega srečanja v Kranju so videli enajst predstav, katerih rdeča nit so bila sociološka in intimna človeška vprašanja ter odnosi med skupinami in posamezniki.

Končal se je teden slovenske drame