"Maribor ponovno postaja gledališka prestolnica Slovenije," je ob slovesnem odprtju dejal umetniški direktor Aleš Novak.

Umetniški direktor Aleš Novak je o letošnjem programu dejal, da so vanj uvrstili predstave, za katere menijo, da jih mora videti čim več čim bolj raznolikega občinstva. Foto: Festival Borštnikovo srečanje
Umetniški direktor Aleš Novak je o letošnjem programu dejal, da so vanj uvrstili predstave, za katere menijo, da jih mora videti čim več čim bolj raznolikega občinstva. Foto: Festival Borštnikovo srečanje
Sorodna novica Maribor bo prihodnja dva tedna središče gledališkega dogajanja

Letošnji program festivala je po Novakovih besedah ponovno zasnovan kot predstavitev vrhunskih dosežkov ustvarjalk in ustvarjalcev slovenskega gledališča slovenskemu in tujemu občinstvu. "Vanj smo uvrstili predstave, za katere smo prepričani, da jih mora videti čim več čim bolj raznolikega občinstva. Ob njih se pomembno postavlja tudi zanimiva in samosvoja študentska ustvarjalnost, hkrati je program zasnovan mednarodno. Ponuja izbor tujih predstav in mednarodno zasnovanih aktivnosti, vključno z delavnicami tujih uveljavljenih ustvarjalcev, s tem pa omogoča primerjavo in estetsko umeščanje slovenskega gledališča tudi v širšem kulturnem prostoru," je umetniški direktor festivala povedal v nagovoru zbranim na petkovi slovesnosti v Dvorani Ondine Otta Klasinc SNG-ja Maribor.

"Upam, da bomo slovensko gledališče prikazali v najboljši možni luči. Do zdaj smo z izvedbo zadovoljni. Veliko prestav je razprodanih in verjamem, da je to dober obet tudi za drugo polovico festivala," je dodal.

Ministrica za kulturo Asta Vrečko je med drugim spomnila, da gre za najpomembnejši slovenski gledališki festival. Foto: Festival Borštnikovo srečanje
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je med drugim spomnila, da gre za najpomembnejši slovenski gledališki festival. Foto: Festival Borštnikovo srečanje

Ministrica za kulturo Asta Vrečko je poudarila, da je Borštnikovo srečanje najpomembnejši slovenski gledališki festival. "Gre za prestižno prireditev. Nagrade tukaj imajo poseben pomen, tako znotraj Slovenije, odmevajo pa tudi zunaj. Festival odpira vrata mednarodni prepoznavnosti slovenskih ustvarjalcev, ustvarjalk in gledališča," je dejala.

Teatro Stabile di Torino – Teatro Nazionale je ena glavnih italijanskih in evropskih odrskih produkcijskih ustanov. V Mariboru gostuje s svojo postavitvijo Shakespearovega Viharja. Foto: Alessandro Serra
Teatro Stabile di Torino – Teatro Nazionale je ena glavnih italijanskih in evropskih odrskih produkcijskih ustanov. V Mariboru gostuje s svojo postavitvijo Shakespearovega Viharja. Foto: Alessandro Serra
Stoječe ovacije po uprizoritvi otvoritvene predstave. Foto: Festival Borštnikovo srečanje
Stoječe ovacije po uprizoritvi otvoritvene predstave. Foto: Festival Borštnikovo srečanje

Krona plodnemu in trdemu delu slovenskega gledališča
Meni, da je dobro, da je festival po novem v začetku poletja. "Mislim, da so se ljudje navadili, da je ob zaključku sezone. Tako daje krono plodnemu in trdemu delu slovenskega gledališča, ki ga tukaj proslavljamo z res izbranim naborom predstav in potem tudi podelitvijo Borštnikovega prstana, ki ga tokrat dobi mariborska igralka. Mislim, da to tudi kaže na kakovost celotne ekipe tukaj," je še povedala.

Zbrane sta nagovorila tudi podžupan Mestne občine Maribor Samo Peter Medved, po besedah katerega je Borštnikovo srečanje ponos mesta, in Carlo Campanile, veleposlanik Italije, ki je v sodelovanju z Italijanskim inštitutom za kulturo v Sloveniji častni pokrovitelj otvoritvene predstave Vihar / La Tempesta režiserja Alessandra Serre v produkciji Stalnega gledališča iz Torina.

Ta se po navedbah organizatorjev 58. Borštnikovega srečanja kaže kot "slavospev gledališču, ki ga zmore realizirati samo gledališče s svojimi edinstvenimi, tako rekoč magičnimi močmi, s katerimi na stežaj odpira pot edinstveni izkušnji umetnosti in življenja".

Portret dobitnice Borštnikovega prstana Nataše Matjašec Rošker

Festival, ki je poimenovan po prvem slovenskem profesionalnem igralcu in režiserju Ignaciju Borštniku, v Mariboru prirejajo od leta 1966 in velja za osrednji slovenski gledališki festival. Prejšnja leta je potekal v jesenskem času, pred dvema letoma pa so ga prestavili na začetek poletja.

Sorodna novica Borštnikov prstan prejme Nataša Matjašec Rošker

Letošnja novost je, da se je programski sklop Mlado gledališče in še nekaj preddogodkov odvilo že maja. Osrednji del festivala je začel teči v ponedeljek z gledališkimi uprizoritvami iz tujine in ostalimi dogodki spremljevalnega programa, tekmovalni program pa bo stekel v soboto.

Obdobje izbora tekmovalnih predstav, ki se bodo potegovale za nagrade na Borštnikovem srečanju, po novem ustreza koledarskemu letu. Tako je bila selektorica Vilma Štritof zadolžena za ogled predstav, ki so bile v slovenskih gledališčih premierno uprizorjene od 1. januarja do 31. decembra 2022. V tekmovalni program je uvrstila največje možno število predstav – 12.

Strokovno žirijo, ki bo ocenjevala predstave, sestavljajo gledališki in literarni kritik Matej Bogataj, hrvaška igralka in režiserka Senka Bulić, režiser Peter Petkovšek, dramaturginja Ajda Rooss in nemški režiser Johannes Nölting.

Festival se bo zaključil 18. junija s podelitvijo nagrad najboljšim gledališkim stvaritvam ter Borštnikovega prstana igralki Nataši Matjašec Rošker.

Kaj se obeta na 58. Borštnikovem srečanju v Mariboru?
58. Borštnikovo srečanje