Nocoj ob 21. uri pa bo koprodukcija s Slovenskim mladinskim gledališčem dočakala še premiero v živo.

Besedilo nenehno prehaja med časi in prizorišči, politična dilema pa je začinjena s prizori neposredne seksualnosti. Foto: Peter Uhan/SNG Nova Gorica
Besedilo nenehno prehaja med časi in prizorišči, politična dilema pa je začinjena s prizori neposredne seksualnosti. Foto: Peter Uhan/SNG Nova Gorica

"Jerebika se spretno igra z nostalgijo, s, če hočete, mitološkim izvorom sodobnega slovenstva, ki je pregovorno prej vaški kot meščanski. In prav s tem, ko družbeno travmo, politične, ideološke in psihološke vozle sodobne družbe prenese na ta na videz preprostejši model, nam omogoči, da jih razpremo in natančneje analiziramo," so pri gledališču povzeli besede režiserja Jureta Novaka.

Portret sodobne slovenske družbe
Avtorica Simona Semenič je zgodbo jerebika, štrudelj, ples pa še kaj postavila v vas v Vipavski dolini, na 15. avgusta 1963. Vaščani pripravljajo dva dogodka na isti dan, ob isti uri – mašo za veliki šmaren z gospodom škofom in proslavo za dan graničarjev JNA s tovarišem sekretarjem izvršnega komiteja centralnega komiteja. Odločitve, ki jih morajo sprejeti, so težke. Bodo zveste ovčice ali poslušni tovariši? "Na prvi pogled je predstava igra o nekem zgodovinskem času in temeljni slovenski ideološki razklanosti. A bolj ko se zadeva razpleta, bolj postaja portret sodobne slovenske družbe," opisujejo predstavo v gledališču.

Veseloigra z Vipavskega, ki se "spretno igra z mitološkim izvorom sodobnega slovenstva"

Narečje z območja zgornje Vipavske doline
Kot je na novinarski konferenci veseloigre povedal režiser, so pri predstavi uporabili narečje z območja zgornje Vipavske doline, v katero je postavljena tudi zgodba. Verjame, da bo "predstava dobro sprejeta in odlično gledana".

Dramaturg predstave Marko Bratuš pa je spomnil, da je odrsko delo nastajalo v čudnih časih epidemije: "Iz tega smo želeli potegniti kar največ. Prav zato smo se vsi sodelujoči nekako nadgradili v svojem videnju sveta. Mislim pa, da je to tekst, ki je primeren za ta čas."

Igralka Patrizia Jurinčič Finžgar pa je bila prepričana, da predstava odpira veliko tem, ki so pomembne tudi za današnji čas.

Poleg režiserja Jureta Novaka se pod dramsko uprizoritev podpisujejo še dramaturg Marko Bratuš, avtor jezikovne priredbe Srečko Fišer, lektorja Srečko Fišer in Anja Pišot, scenografka Urša Vidic, kostumografka Dajana Ljubičić, avtor glasbe Uroš Buh ter koreograf Branko Potočan.

Nastala je v koprodukciji s Slovenskim mladinskim gledališčem iz Ljubljane, v predstavi igrajo Marjuta Slamič, Patrizia Jurinčič Finžgar, Helena Peršuh, Damjana Černe, Ana Facchini, Draga Potočnjak, Nataša Keser, Iztok Mlakar, Andrej Zalesjak, Blaž Šef, Matej Recer, Primož Bezjak, Željko Hrs in Blaž Valič.

Med časi in prizorišči
Besedilo nenehno prehaja med časi in prizorišči, politična dilema pa je začinjena s prizori neposredne seksualnosti. Gre za besedilno bravuro, ki se po eni strani igra z žanrom komedije, tako da preizprašuje meje komičnega, po drugi pa z meščansko predpostavko gledališča, ki je provokacijo pripravljeno sprejeti, a le do določene mere, so še zapisali v gledališču.