Plesno občinstvo si je treba vzgojiti in tega podviga so se lotili ustvarjalci Rodea. Foto: Cankarjev dom
Plesno občinstvo si je treba vzgojiti in tega podviga so se lotili ustvarjalci Rodea. Foto: Cankarjev dom
Maja Delak
Delakova se med drugim ukvarja s koreografijo, poučevanjem in plesom.
Plesna predstava Rodeo

Maja Delak in Mauricio Ferlin želita zato mladim ponuditi predstavo, ki bi jim približala ples in jim ponudila načine nastajanja ter branja predstav. Vprašanja, ki so tudi po premieri predstave v Cankarjevem domu ostala neodgovorjena, so lahko gledalci zastavili tudi po uprizoritvi v pogovoru z ustvarjalci.

Dileme glede plesa so pomagali razjasnjevati tudi plesalci Jurij Konjar, Matjaž Pikalo, Irena Tomažin in Matija Ferlin, ki je z Delakovo izbral tudi glasbo, medtem ko je Mauricio Ferlin zaslužen tudi za video, ilustracije in fotografije. Gledalci tako lahko pričakujejo kolaž podob, v katerih se prepletajo gibanje, poezija, priljubljene ljubezenske pesmi in komunikativnost izraza.

Tudi za predstave je treba imeti izurjeno oko
Pri ogledu predstave so se dobro znašli tudi tisti, ki nimajo nikakršnega plesnega predznanja, saj je prav "nevednemu" občinstvu predstava tudi namenjena. Ustvarjalci nameravajo take gledalce razsvetliti, da bodo postopoma dovolj usposobljeni tudi za ogled plesnih predstav, ki zahtevajo "izurjeno, atletsko oko, vajeno gledanja različnih predstav". Kot namreč ugotavljajo avtorji Rodea, je na splošno težava predstav sodobnega plesa to, da velikokrat ostajajo hermetično zaprte in zato zanimive samo za zaprti krog ljudi.

Na oder na zadnjici
Delakova se s plesom ukvarja že od 5. leta, ko se je po zadnjici pridrsala v Srednjo baletno šolo. Deset let je plesala v predstavah skupine En-knap, takrat pa je začela že tudi koreografirati svoje predstave, v katerih gledalce največkrat spodbuja k razmišljanju o ljubezni in odnosih. Obenem je tudi plesna pedagoginja in gonilna sila umetniške gimnazije, kjer je v njenem resorju sodobni ples, izobražuje in raziskuje pa tudi v Plesnem laboratoriju in Agonu.

Do plesa prek ovinka
Mauricia Ferlina pa je v plesne vode zapeljal njegov brat Matija, plesalec in koreograf, ki tudi nastopa v Rodeu. Mauricio je z Delakovo in Malo Kline ustvaril že plesni predstavi Rondinella, Hi-res in deloma tudi Galerijo mrtvih žensk, sicer pa dela kot grafični oblikovalec, avtor videa, ilustrator, fotograf. Režiral je že okoli 40 videov in ustvaril več kot sto grafičnih rešitev za različne namene, predvsem za potrebe kulture.

Plesna predstava Rodeo