Študija ploskovitosti Mone Lize. Foto: Reuters
Študija ploskovitosti Mone Lize. Foto: Reuters
Mona Liza
Mona Liza bo verjetno 'zdržala' še nekaj stoletij. Foto: EPA

To je ugotovitev strokovnjakov s kanadskega nacionalnega raziskovalnega sveta (National Research Council), ki so dodobra proučili stanje slovite slike, ki jo je Leonardo da Vinci naslikal med letoma 1503 in 1506. Poudarili pa so, da je Mona Liza naslikana na leseno ploščo, ki je zelo občutljiva na spremembe v temperaturi in vlagi. Slika ni povsem nepoškodovana, a poškodbe so po vsej verjetnosti nastale še preden se je Mona Liza po spektakularni kraji, ki jo je leta 1911 izvedel Vincenzo Peruggia, vrnila v Louvre leta 1913.



Da Vincija spet niso razkrinkali
Cilj preiskave je bil pravzaprav razkritje načina, na katerega je da Vinci ustvaril vtis rahle meglice, ki kot da prekriva Mona Lizin Obraz. A konservatorji niso odkrili ničesar. Tehnika slikanja, ki jo je uporabljal Leonardo da Vinci tako ostaja skrivnost. Bolje bi bilo zapisati, da ni skrivnost tehnika, da Vinci se je pri ustvarjanju Mone Lize poslužil tehnike sfumato, ampak bolj način, na katerega je da Vinci 'vihtel' čopič. Drugim slikarjem, ki so slikali v sfumatu, namreč ni uspelo ustvariti teksture tako skrivnostnega videza.

Izraz sfumato se nanaša na tehniko slikanja, pri kateri slikar eno na drugo nanaša številne zelo tanke plasti prosojne barve, s čimer ustvari vtis tridimenzionalnosti in globine. Ta tehnika tudi omogoči brisanje grobih meja med nanosi različnih barv, zato je zelo primerna za slikanje osenčenih in močno osvetljenih delov, sliki pa podari tudi vtis skrivnostnosti in mističnosti, saj slikarju omogoči, da prizor, naslikan z močnejšimi barvami, prekrije s tanko meglico.