Uršuli Cetinski so zaupali še en mandat generalne direktorice Cankarjevega doma. Foto: BoBo
Uršuli Cetinski so zaupali še en mandat generalne direktorice Cankarjevega doma. Foto: BoBo

Uršula Cetinski (1966) od leta 2014 vodi ustanovo z desetmilijonskim letnim proračunom, s pol milijona obiskovalci letno in 2.500 prireditvami. Zdaj je bila imenovana za še en mandat, tako da bo na tej funkciji vsaj še do leta 2024. V pogovoru za sobotno prilogo časopisa Večer je z v tukajšnjem uvodu objavljeno izjavo izpostavila, kako vrhunska je slovenska umetnost in zapostavljena v primerjavi s športom.

Sodelovanje Cankarjevega doma z drugimi slovenskimi mesti
Kot generalna direktorica Cankarjevega doma želi, da ta hram kulture ne bi bil le ljubljanska institucija, zelo jo zanima programsko sodelovanje z drugimi slovenskimi mesti. Program gostovanj pod naslovom Maribor je naš je obveljal za velik uspeh.

Sorodna novica "Maribor je naš" bo odzvanjalo v Ljubljani v poklon obletnici SNG-ja Maribor

"Bil je moja osebna želja, ker se mi zdi krivično, da smo petkrat na dan obveščeni, kdo je dal gol, kdo ga ni dal. Ko pa Edward Clug uspešno koreografira v Bolšoju ali postavi mariborsko predstavo v Dunajski državni operi, kar so neverjetni uspehi, gre kar malo mimo pozornosti. Zgolj na kulturnih straneh poročajo o teh dosežkih," je povedala za sobotno prilogo Večera.

Dodala je: "S kolegi smo Maribor je naš tako z veseljem pripravljali iz več razlogov. V Sloveniji se pogosto grdo govori o velikih javnih zavodih v kulturi. Kot da so tam neki ljudje, ki lenarijo na svojih rednih plačah. Nihče pa ne naredi prereza recimo za leto 2018, da bi pogledali, kaj se je v kulturi pomembnega zgodilo in kako bi bilo videti, če bi program velikih zavodov v tem letu izbrisali. Kaj bi še ostalo?

Sorodna novica Valentina Turcu: "Baletna umetnost je medij božanske lepote"

Verjetno bi potem drugače razmišljali. Ampak SNG Maribor, ki letos praznuje stoto obletnico profesionalnega delovanja, si predvsem z izjemnimi uspehi na področju baletnega programa Edwarda Cluga in Valentine Turcu zasluži, da pokažemo Slovencem to, kar je res nekaj presežnega. Ne sme iti mimo. Če nekdo skoči na planiški skakalnici, je to petkrat na dan v medijih, če pa skoči na baletnem podiju, pa enkrat opolnoči."

Izboljšana filozofija tega hrama kulture
Kot sama meni, se je v prvem mandatu, ki se ji izteče oktobra, na bolje spremenila filozofija hiše. "Kulturni centri po svetu, podobni Cankarjevemu domu, veliko razpravljajo o tem, da je seveda treba imeti dobre programe, koncerte, razstave, pogovore, a to je le delček celotne zgodbe. Ljudje imajo namreč vsak dan manj časa in možnosti za preživljanje čedalje bolj omejenega prostega časa je čedalje več. Takšni kulturni centri torej ne tekmujejo toliko za denar obiskovalca, ki ga želimo prepričati, da nameni denar za vstopnico, ampak predvsem tekmujemo za njegov prosti čas. Zakaj bi se nekdo odločil, da gre na prireditev v Cankarjev dom, ne pa na plavanje, drsanje ali golf."

Cankarjev dom je ustanova z desetmilijonskim letnim proračunom, s pol milijona obiskovalci letno in 2.500 prireditvami. Foto: RTV Slovenija/Ergyn Zjeci
Cankarjev dom je ustanova z desetmilijonskim letnim proračunom, s pol milijona obiskovalci letno in 2.500 prireditvami. Foto: RTV Slovenija/Ergyn Zjeci

Prepričana je, da je treba obiskovalcu zlesti pod kožo, da pride v kulturni center in v njem preživlja čas tudi, ko ni prireditev. Zato so uvedli nov lokal, dobili v upravljanje park Sveta Evrope, kjer deloma poteka njihov program, zamislili so si Cankarjevo knjižnico, trudili so se, da postanejo družabno središče, je še poudarila Uršula Cetinski.

Demoniziranje področja kulture
"Področje kulture se – predvsem po aferi Prešiček – demonizira. Ustvarja se vzdušje, kot da je vse narobe. To je po mojem mnenju umetno ustvarjeno, zato da se kulturna sfera destabilizira in da se v njej laže pride do položajev. V resnici je negativnih tendenc v kulturi izjemno malo. So pa vse do skrajnosti medijsko napihnjene. Prispevki o kulturni politiki poudarjajo predvsem negativne fenomene, in to pri toliko neverjetnih uspehih v kulturi, ki pa jih nihče ne omeni ali le redko. To je tako, kot če bi ves dan v številnih športnih oddajah, ki jih imamo, poročali samo o tem, kdo je zgrešil gol, kdo zgrešil koš," je ponazorila Uršula Cetinski, ki je prepričana, "da je slovenska kultura močna in glede na razmere, v katerih dela, fenomenalna".

Uršula Cetinski je namreč tudi predsednica Nacionalnega sveta za kulturo in se zato veliko posveča tudi kulturni politiki. Poudarja, da stanje sploh ni tako slabo, kot se skuša prikazati v javnosti.