Obtožbo nezakonite uporabe njegovega umetniškega dela je v objavi na spletu nadgradil še s spodbujanjem svojih sledilcev h kraji v Guessovi trgovini na Regent Streetu v Londonu.

Preventivno zapahnjena vrata prodajalne
"Sami ste si postregli z mojimi umetninami, ne da bi se vprašali, kako bi bilo lahko narobe, če vi enako storite njihovim oblačilom?" je med drugim zapisal Banksy v objavi na Instagramu.

Guess se na obtožbe še ni odzval, čeprav je osebje trgovine to lokacijo zaprlo za javnost, zakrilo reprodukcijo znamenitega Banksyjevega metalca rož v izložbi in okrepilo varovanje, piše The Art Newspaper. Vse to so storili, da bi se izognili povračilnim dejanjem umetnikovih 11,5 milijona sledilcev na tem družbenem omrežju.

Licenciranje prepoznavnih podob
Pri leta 1981 ustanovljenem Guessu so nedavno napovedali novo kolekcijo v sodelovanju s podjetjem Brandalised, ki licencira prepoznavne dizajne grafitov. Velik zbiratelj umetnin in soustanovitelj Guessa Paul Marciano je za Banksyjevo ustvarjanje v preteklosti celo dejal, da ima "izreden vpliv na popularno kulturo".

Ni še jasno, ali je Banksy vedel ali ni vedel za licenčno pogodbo Brandaliseda z Guessom, čeprav je odvetnica za avtorske pravice Liz Ward povedala za BBC News, da se zdi, da je Brandalised "legitimno pridobil Banksyjevo umetniško delo prek tretje osebe".

Banksy je Metalca rož (Flower Thrower, Flower Bomber, Rage ali Love is in the Air) ustvaril leta 2003 v palestinskem mestu Beit Sahour na Zahodnem bregu in velja za eno njegovih najznamenitejših del. Foto: EPA
Banksy je Metalca rož (Flower Thrower, Flower Bomber, Rage ali Love is in the Air) ustvaril leta 2003 v palestinskem mestu Beit Sahour na Zahodnem bregu in velja za eno njegovih najznamenitejših del. Foto: EPA

Kljub anonimnosti ohranitev blagovne znamke
Banksyjevo ogorčenje glede intelektualne lastnine nad Guessom se je pojavilo po njegovem zmagoslavju na sodišču v dolgotrajnem sporu glede blagovne znamke. 15. novembra je umetnik dobil pritožbo, ki mu dovoljuje, da ohrani blagovno znamko ene svojih najbolj znanih podob – opice, ki nosi prodajni napis okoli vratu – in hkrati ohrani svojo identiteto še naprej skrivno, še piše The Art News.

Zadnja leta je ta izmuzljivi bristolski umetnik in politični aktivist, ki prebrisano vzdržuje tančico skrivnosti nad svojo identiteto, pozornost sodobnega umetniškega sveta vzdrževal s kritičnimi komentarji perečih problematik v družbi, kot je prebežniška kriza, pa tudi s svojim nasprotovanjem brexitu in islamističnim radikalcem. Banksyju je z angažiranim delovanjem uspelo sprožiti tudi veliko zanimanja kapitala na umetniških trgih.