Skozi projekt se umetnik neposredno ukvarja s pandemijo covida-19 in Big-Pharma korporacijami, obenem pa prevprašuje funkcijo tako umetniškega dela kot tudi razstavnega prostora samega, so sporočili s Fotopuba.

Davidčenko bo do konca septembra ustvarjal v okviru Fotopuba. Foto: Fotopub
Davidčenko bo do konca septembra ustvarjal v okviru Fotopuba. Foto: Fotopub

Razstava je postavljena v zapuščeni bencinski servis Petrol, ki je bil zasnovan kot del celostne urbanistične ureditve severnega vstopa v mestno središče Ljubljane. Objekt je bil zgrajen leta 1968, zasnoval pa ga je arhitekt Milan Mihelič, Prešernov nagrajenec in učenec Edvarda Ravnikarja.

Deveta v seriji tamkajšnjih razstav
Nekdanji bencinski servis je Fotopub prevzel leta 2017, ta projekt je deveti v seriji tamkajšnjih razstav. Prostor skozi in-situ instalacije služi za raziskovanje neposrednega dialoga med prostorom, umetnikom in tehnikom.

"Ta prostorsko-specifična intermedijska instalacija in
znanstvenoraziskovalni center, ki direktno reagira na pandemijo covida-19, raziskuje znane metode tako
umetniške kot tudi znanstvene produkcije, Fotopubov
projektni prostor spreminja v post-koronsko družbeno
zatočišče za begunce, umetniške nomade, vsakodnevne teoretike zarot, alkimiste in ne nazadnje bolne in ranljive, ki iščejo zdravilo," so zapisali organizatorji.

Razstavni prostor postaja bivalni prostor
Fotopubov projektni prostor tokrat gosti "drugo iteracijo
projekta Perftoran – produkcijsko fazo, kjer bo ta vedno rastoč kolektiv proizvedel omejeno edicijo cepiv za
covid-19." Kot še pojasnjujejo, bo z dematerializacijo spontanega dejanja umetnika, da živi v galeriji, "Fotopubov projektni prostor postal znanstvenoraziskovalni center, ki je obenem zatočišče, bivalni prostor za umetnika in njegovo ekipo kot tudi mnoge povabljene in nepovabljene goste." V času ko Berghain postaja razstavni prostor, v Fotopubu pravijo, da njihov razstavni prostor postaja bivalni prostor za tiste, ki ga potrebujejo in obenem ustvarja skupnost v duhu kolektivističnih tradicij Neue Slowenische Kunsta in ostalih skupin v širši okolici.

Davidčenko je pred nocojšnjim odprtjem v Ljubljani že izvedel performans. Pred državnim zborom (DZ) je pojedel živega netopirja. Zadnja tri leta je ruski umetnik deloval v italijanskem mestu Trevi, kjer je živel izključno od prehranjevanja z živalmi, ki jih je našel povožene ob cesti, piše The Art Newspaper, ki dodaja, da si je prek tega prizadeval za "delno avtonomen in nenadzorovan način življenja." Svojo umetniško prakso predstavlja predvsem z video instalacijami. V enem od videov umetnik dviguje s tal mrtvo podgano in jo surovo poje.

"Želel sem samo pokazati, da je mogoče obstajati tudi na alternativen način, in pokazati, da obstajajo tudi druge možnosti," pravi Davidčenko. Njegovo delo je zraslo iz zanimanja za kriptovalute, ki jih je videl kot alternativo običajnim gospodarskim sistemom. Ian Henry je o njem posnel dokumentarec z naslovom Autonomous.

Projekt v Ljubljani bo na voljo za ogled do 30. septembra.