Gradbeno dovoljenje za 5,5 kilometra dolgo štiripasovnico še ne bo postalo pravnomočno. Foto: Dars
Gradbeno dovoljenje za 5,5 kilometra dolgo štiripasovnico še ne bo postalo pravnomočno. Foto: Dars

V iniciativi nasprotujejo načrtovani različici poteka ceste. Tožbo pa so vložili, ker je ministrstvo za okolje in prostor družbi Dars dovolilo gradnjo štiripasovne daljinske tranzitne ceste po ulicah naselja Novega mesta, in ne mimo njega, "kot je to pogosto zavajajoče predstavljeno javnosti", so pojasnili na svoji spletni strani.

Na Darsu so za zdaj tožbe ne morejo komentirati, če pa navedbe medijev držijo, to pomeni zamik začetka gradnje, ki je bil predviden najpozneje po koncu zime.

Dosegli vnovični postopek že za gradnjo prve etape

Civilna iniciativa 3ROS-jug je pred oktobrsko izdajo gradbenega dovoljenja sodno dosegla že vnovični postopek izdaje okoljevarstvenega soglasja za gradnjo prve etape ceste tretje razvojne osi-jug v Novem mestu.

Dars je sicer gradbeno dovoljenje za ta prvi del ceste dobil 21. oktobra, še pred njegovo pravnomočnostjo pa so minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec in predstavniki Mestne občine Novo mesto, območnega gospodarstva ter Darsa v Novem mestu konec oktobra povedali, da če ne bo nadaljnjih zapletov, začetek gradnje pričakujejo proti koncu zime.

Minister Vrtovec je hkrati pozval k odgovornosti in da ne bi več prihajalo do zapletov, ki po njegovih besedah postopka ne morejo več preprečiti, lahko pa ga dodatno zavlečejo. Sicer pa želi, da bi gradbeno dovoljenje čim prej postalo pravnomočno in da bi januarja ali februarja lahko začeli graditi.

Predsednik uprave Darsa Valentin Hajdinjak je navedel, da naj bi novomeška petkilometrska cestna etapa po ocenah stala 102,5 milijona evrov, denar pa bo kot investitor zagotovil Dars. Gradnjo naj bi končali v štirih letih oz. 48 mesecih. Novomeškega vzhodnega avtocestnega priključka med gradnjo ne bodo popolnoma zaprli, ampak bo promet tam potekal omejeno in ob polovični cestni zapori. Da bi okolje med gradnjo čim manj obremenili z izpusti, prahom in drugimi vplivi, pa so gradnjo nekoliko podaljšali od načrtovanega, je še dodal.

Gre sicer za pet kilometrov hitre ceste od novomeškega vzhodnega avtocestnega priključka do priključka za tovarno Revoz in hkrati novo novomeško vzhodno obvoznico.

Zaradi zapletov pri postopkih za gradnjo omenjenega cestnega odseka je prišlo do vsaj dveletne zakasnitve projekta.