Foto: BoBo
Foto: BoBo

Kranjski podžupan Janez Černe je pojasnil, da je ves čas veljalo, da bo nadgrajena dvotirna železnica potekala po obstoječi trasi, februarja pa je direkcija za infrastrukturo kranjsko občino obvestila o novi idejni zasnovi s spremembo trase.

Projektanti so namreč pri pripravi državnega prostorskega načrta ugotovili, da obstoječa trasa mimo Orehka zaradi prevelikega ovinka ne omogoča vožnje vlakov s hitrostjo 160 kilometrov na uro.

Po novi različici bi bila zato železniška proga speljana po drugi trasi skozi Orehek, vendar pod zemljo. "Ko smo izvedeli za to spremembo idejne zasnove, smo želeli o tem čim prej obvestiti tudi krajane," je dejal Černe in pojasnil, da so o tem obvestili tudi predsednika Krajevne skupnosti Orehek - Drulovka Anžeta Tršana. Širša javnost pa je za novo traso izvedela iz lokalnega spletnega medija Trma.

Tršan načrtovani novi trasi odločno nasprotuje. V kraju se je oblikovala tudi civilna iniciativa Proti rušenju vasi Orehek in šolske lipe. Kot je dejal Tršan, bi nova trasa pomenila degradacijo kraja in šolskega dvorišča ter poti.

"Gre za popolnoma nesorazmeren poseg v prostor v primerjavi s koristmi," je opozoril in dodal, da podpirajo napredek, vendar ne za tako visoko ceno, saj je tega mogoče doseči tudi drugače.

Dejal je, da so v okviru smernic za doseganje hitrosti vlakov 160 kilometrov na uro, kar naj bi bil glavni razlog za spremembo trase, mogoča določena odstopanja, če denimo zaradi vasi ali naravnega terena takšne hitrosti ni mogoče dosegati.

"Mislim, da gre tu za tipični primer, ko bi morali to možnost odstopanja izkoristiti," je dejal Tršan. Po njegovih informacijah bi bilo mogoče na obstoječi trasi voziti s 140 kilometri na uro.

Kot je poudaril Tršan, krajani pri zaščiti kraja računajo tudi na podporo občine. Na Mestni občini Kranj pa medtem pravijo, da trenutno težko podajo stališče do predlagane trase, saj to še ni uradni osnutek. Je pa, kot je dejal Černe, treba gledati tudi na širši javni interes in pomen za občino ter celotno državo.

Podzemno postajališče v Orehku

Del projekta je tudi celostna ureditev železniške postaje v Kranju, kjer bi nastal potniški terminal z novo avtobusno postajo in z brvjo do starega mestnega jedra. Na Orehku pa bi pridobili podzemno železniško postajališče.

"Želimo, da bi bila rešitev čim bolj optimalna in bi za naše občane imela čim manj negativnih posledic," je poudaril Černe in pojasnil, da podzemna proga načeloma pomeni manj negativnih vplivov na okolje, manj izpustov, hrupa in tresljajev, zlasti tudi za tiste, ki bivajo v bližini obstoječe proge, ki bi jo po zgraditvi nove odstranili.

Kranjska občina pa bi po svojih najboljših močeh poskrbela za lokacijo za nadomestne gradnje hiš, ki bi jih bilo treba porušiti.

Tršan na drugi strani opozarja, da bi bila vas uničena že med samo gradnjo, saj bi se predor gradil na način odprtega kopa. Kar se tiče nadomestnih gradenj, pa je poudaril, da bi bilo to zelo težko za starejše krajane, hkrati pa bi bilo med drugim treba rušiti tudi popolnoma novo hišo, zgrajeno šele pred nekaj meseci.

Bratušek: Nobena trasa še ni izbrana

Na dogajanje se je za POP TV danes odzvala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Kritična je bila do ravnanj podžupana Černeta. Po njenih besedah je bilo neodgovorno, da je informacije o idejni zasnovi za novo traso objavil na svojem profilu na družbenem omrežju Facebook. Zaradi tega je danes poklicala tudi župana Matjaža Rakovca in mu povedala, da se infrastrukturni projekti v državi tako ne vodijo.

"Nobena trasa še ni določena oz. izbrana," je zagotovila. Strinja se, da se v pripravo državnega prostorskega načrta vključi tamkajšnje prebivalstvo, a pred ljudi je treba stopiti šele takrat, ko bodo lahko pristojni pojasnili, zakaj določeno traso predlagajo, je povedala. A do takrat bo treba še marsikaj postoriti, je dodala. Skrbi jo, da se bo projekt ureditve dvotirne železnice zaradi tovrstnega zgodnjega razburjanja prebivalstva upočasnil.