Za nadomestno cesto je že bila izdelana idejna zasnova, končni odgovor pa je bil odvisen od ornitološke študije ter popisa flore in metuljev. Foto: Twitter/Ministrstvo za infrastrukturo
Za nadomestno cesto je že bila izdelana idejna zasnova, končni odgovor pa je bil odvisen od ornitološke študije ter popisa flore in metuljev. Foto: Twitter/Ministrstvo za infrastrukturo

Na osnovi lani poleti izvedenega terenskega popisa favne in flore je Zavod RS za varstvo narave izdal negativno mnenje za izvedbo nadomestne ceste, s katero bi se izognili podoru. Nadomestne ceste na Mangartsko sedlo tako ne bo, to pa odpira nova vprašanja o spremembi prometnega režima. Na omenjeni dvanajst kilometrov dolgi gorski lepotici v treh poletnih mesecih naštejejo po šestnajst tisoč vozil, vendar pa na gori ni dovolj parkirišč, prav tako je vprašljiva prometna varnost.

Na včerajšnjem sestanku na direkciji za infrastrukturo so dorekli nekaj smernic za letošnjo turistično sezono. Med drugim tudi, kje je mogoče z minimalnimi posegi še narediti dodatna parkirišča, je za TV Slovenija povedal župan občine Bovec Valter Mlekuž. "Spodaj bi postavili rampo in števec, koliko avtomobilov je gor," je še povedal Mlekuž in pojasnil, da bi zapornica glede na možnost parkiranja dovoljevala vožnjo naprej ali ne. "To pa pomeni edino rešitev – postopno uvajanje javnega prometa, urejanje ceste, spodbujanje turizma na druge načine," je ob tem povedal Fedja Klavora iz civilne iniciative za ohranitev Mangartskega sedla.

Promocijski dan umirjanja prometa na mangartski cesti je Triglavski narodni park poskusno izpeljal že 6. julija lani. Na ta dan dostop na goro ni bil mogoč z osebnim vozilom, obiskovalce pa je vozil brezplačni minibus. To je tudi dolgoročna rešitev.

Nadomestne ceste na Mangartsko sedlo ne bo