Z oštevilčenjem dostavljavcev želi MOL povečati prometno varnost v mestnem središču in odgovoriti na pritožbe meščanov, saj na občini dnevno prejmejo od tri do deset pritožb, povezanih s prometnimi kršitvami dostavljavcev. Posebej veliko pritožb prihaja s Čopove ulice ter Hribarjevega in Cankarjevega nabrežja, je pojasnil župan Zoran Janković.

 Foto: BoBo
Foto: BoBo

Na mestni občini po besedah Jankovića težijo k temu, da pešcem, predvsem starejšim in otrokom, omogočijo varnost. Kar nekaj je bilo po njegovih besedah tudi že nesreč. Da je skupni cilj pobude varen promet za vse prebivalce in dostavljavce, sta se strinjala tudi direktor slovenske veje Wolta Clemens Brugger in regionalni vodja za kurirje pri podjetju Glovo Blaž Marolt.

Vsak dostavljavec omenjenih podjetij bo imel odslej svojo lastno številko, ki jo bo namestil na vidno mesto. Dogovor je začel veljati z današnjim dnem, je dejal Janković. "Nihče nikomur ničesar ne jemlje, še posebej ne mestna občina ter Wolt in Glovo, temveč gre za red, ki ga je treba spoštovati," je dodal.

Kot je zagotovil Brugger, velika večina njihovih dostavljavcev hrano dostavlja pravočasno in brez kršenja prometnih predpisov, s tem projektom pa bo mogoče identificirati peščico kršilcev. Ob tem je spomnil, da naloga podjetja ni kaznovanje kršitev prometnih predpisov, to bodo še naprej lahko počeli le pristojni organi.

Marolt je ob tem pojasnil, da se bodo z večkrat prijavljenimi kršilci pogovorili, če se bodo pritožbe nadaljevale, pa bodo z njim prekinili sodelovanje.

Tudi Janković je opozoril, da kršilca ne bo mogoče sankcionirati, če ga policija oz. redarstvo ne ujameta pri kršenju predpisov. Sama prijava na podlagi kurirjeve številke za naknadno kaznovanje ne bo dovolj.

Blaž Marolt, Clemens Brugger in Zoran Janković na novinarski konferenci o oštevilčenju dostavljavcev v Ljubljani. Foto: BoBo
Blaž Marolt, Clemens Brugger in Zoran Janković na novinarski konferenci o oštevilčenju dostavljavcev v Ljubljani. Foto: BoBo

Pojavljajo se sicer pomisleki, da bi se finančni položaj dostavljavcev lahko zaradi novih pravil poslabšal, saj je višina plačila odvisna od števila opravljenih dostav. "Če se nekdo drži dogovorjenega, ne vem, zakaj bi se mu stanje poslabšalo," je glede tega dejal Janković. Tisti, ki oceni, da dostava ni ustrezno plačana, gre lahko delat kot natakar, je dejal. Dostavljavce, ki menijo, da nova rešitev ogroža njihov zaslužek, pa je pozval k predstavitvi boljših predlogov.

"Če ti dostava ni všeč oz. misliš, da zanjo nimaš dovolj časa, jo lahko zavrneš, tako da ni potrebe po hitenju," je povedal dostavljavec Tom Borkovič. Če bi rešitev s številkami pomenila dokončno ureditev situacije, bi jo dostavljavci z veseljem sprejeli, čeprav imajo tisti na motorjih že registrske številke, je pojasnil. Sicer je prepričan, da dogovor ne bo v celoti rešil zadeve, bo pa pripomogel k zmanjšanju števila kršitev.

Po besedah Jankovića bodo na podlagi števila pritožb in podatkov pristojnih organov razmislili o nadaljnjih korakih.

Dostavljalci hrane bodo označeni