Vandali so veliko opreme uničili. Foto: TV Slovenija/Gregor Maček
Vandali so veliko opreme uničili. Foto: TV Slovenija/Gregor Maček
Informacijski portal, ki potnike poveže s klicnim centrom. Foto: TV Slovenija/Gregor Maček
Informacijski portal, ki potnike poveže s klicnim centrom. Foto: TV Slovenija/Gregor Maček

Prav toliko bo potrebnih za dodatno opremo vlakov.

Prebivalci Košane so se l. 2012 razveselili prenovljene železniške postaje, ki je celo preveč moderna za majhen kraj s 700 prebivalci – ima oznake za slepe in slabovidne, podhod, dvigalo in tudi informacijski portal, ki potnike poveže s klicnim centrom. Prenova je stala tri milijone evrov. A navdušenje je kmalu splahnelo, ko je republiški inšpektor ugotovil, da je vstopanje na večino vlakov za potnike prenevarno. Nova postaja je bila namreč zgrajena višje kot stara, prostor med peronom in vlakom je bil prevelik. Inšpektor je zato odredil, da večina vlakov tam ne sme ustavljati.

Slovenske železnice so za prebivalce uredile nadomestni avtobusni prevoz in sporočile, da bodo na vlake vgradile izvlečne stopnice. Gre za 30 Siemensovih vlakov, kjer stane vgradnja stopnic 21.000 evrov za posamezen vhod. Če ima vlak 6 vhodov, to pomeni 3.700.000 evrov. Vsi preostali vlaki imajo to stopničko vgrajeno serijsko.

Sidonija Zega:
Sidonija Zega: "Deset let je kar dolga doba in ljudje so se zdaj navadili. Tudi tisti, ki so se prej vozili z vlakom, bodo zdaj po toliko časa verjetno težko prišli spet na javni promet." Foto: TV Slovenija/Mitja Maček

Predpisi so se vmes spremenili

In kako tega niso predvideli, ko so prenavljali železniško postajo? Odgovorili so nam, da je postajališče zgrajeno v skladu z vsemi zakoni in ima dovoljenje za obratovanje. Da pa so se Siemensovi vlaki kupovali v letu 2001, so edina serija z večjim odstopanjem od dovoljenega, a so bili v tistem času skladni s predpisi, potem pa so se standardi spreminjali. Povedali so še, da bodo vgrajene stopnice omogočale lažji vstop tudi na vseh drugih železniških postajah osebam z omejitvami, otroškim in invalidskim vozičkom, pravijo na železnicah.

Zdenka Kapelj:
Zdenka Kapelj: "Dijaki in študentje, ki se domov vračajo ob petkih, če ne ujamejo vlaka ob 15.50, potem drugega vlaka, ki bi ustavil v Košani, ni." Foto: TV Slovenija/Mitja Maček

Vgrajene stopnice Košani ne bodo pomagale

Od leta 2017, ko so projekt začeli, do zdaj so vgradili izvlečne stopnice na tri vlake, do konca leta bo s tem opremljenih 11 Siemensovih vlakov, od skupno 30. Vsi drugi vlaki imajo to stopnico že serijsko vgrajeno, do konca leta bo takih na slovenskih progah 52.

A za prebivalce Košane to veliko ne bo spremenilo. Leta 2010 je po podatkih Slovenskih železnic na tamkajšnjo postajo vstopilo/izstopilo 760 potnikov, lani le še 40. Na Slovenskih železnicah ocenjujejo, da je to posledica epidemije, Košanci pa pravijo, da so se vlaka odvadili. Na današnji delovni dan se lahko odpeljejo proti Ljubljani štirikrat: dvakrat med peto in pol šesto zjutraj, ob 14.00 in 15.00. Za vrnitev iz Ljubljane imajo zadnjo možnost ob 14.19. Dokler vlaki ne bodo vozili ob bolj smiselnih urah, prebivalcem takšen vozni red nič ne pomaga.

Ker železniška postaja Košana že deset let skorajda ni v uporabi, dobesedno propada. Prva leta so se v njenem podhodu zbirali narkomani, ki so veliko opreme uničili. Nedoumljivo pa je, da so marca 2015, torej tri leta po prenovi, na Slovenskih železnicah povedali, da postajališče zadnjih 20 let za potnike zaradi lokacije ni več zanimivo. Le zakaj so se potem lotili tako drage prenove?

Inšpektor prepovedal ustavljanje vlakov v Košani pri Pivki