Nekateri domačini so za popolno zaporo mesta za promet, drugi temu nasprotujejo. Foto: BoBo
Nekateri domačini so za popolno zaporo mesta za promet, drugi temu nasprotujejo. Foto: BoBo

Zvečer jih bodo lahko posredovali tudi na javni razpravi v Luciji, včeraj pa so se množično udeležili pogovora o urejanju prometa v Piranu. Med drugim so predlagali gradnjo novih parkirnih hiš, ureditev dostavnih mest v starem jedru in učinkovito celoletno povezavo med Fornačami in Piranom. Nekateri bi to zagotovili s samodejnimi vozili brez voznika, drugi s tekočim trakom, spet tretji bi znova uvedli tramvaj.

Zdajšnja prometna ureditev je prilagojena potrebam turistov in vikendašev, poudarjajo Pirančani. Zasnovana pa bi morala biti na še vedno manjkajoči viziji razvoja mesta. In ta mora stalnim prebivalcem zagotoviti kakovostno življenje, je večino predlogov povzela Zora Muženič.

O morebitni popolni zapori prometa naj odločajo le njegovi prebivalci, je zahteval Davorin Petaros. Predlagal je tudi interdisciplinaren pristop k prometni strategiji in izgradnjo dovolj velikega števila garažnih hiš.

V nasprotju z večino so nekateri prebivalci izrazili podporo popolni zapori mesta za promet, a le ob urejenih drugih pogojih, je dejal Jaka Šoba, ki z mlado družino živi in dela v starem jedru.

Zgled bi lahko bili številni primeri starih mestnih jeder brez prometa. Med njimi tudi Dubrovnik, je dodal Rajko Humar.

Do javne razprave v Piranu je na občino prispelo 59 pisnih predlogov občanov. Tudi ti bodo sooblikovali celovito prometno strategijo, ki jo sofinancira Evropska unija. Ta bo zagotovila tudi denar za izvedbo ukrepov, ki bodo trajnostno naravnani.