Trasa južno od Ptujskega jezera naj bi bolj smiselna od severne, ki jo zaradi območja Nature 2000 na delu južne trase zagovarja okoljsko ministrstvo. Foto: Danijel Poslek
Trasa južno od Ptujskega jezera naj bi bolj smiselna od severne, ki jo zaradi območja Nature 2000 na delu južne trase zagovarja okoljsko ministrstvo. Foto: Danijel Poslek
Minister Peter Gašperšič je dejal, da priključitev novo zgrajene ceste (na obstoječo regionalno cesto) ne bo pomenila za te kraje nobenega novega prometa. Foto: BoBo

Minister in predstavnika direkcije za infrastrukturo in Darsa so podpisali dogovor s predstavniki občin Markovci, Videm, Gorišnica, Ormož, Zavrč in Ptuj. Slednja je imela pomisleke, vendar se je po polurnem usklajevanju z ministrom za zaprtimi vrati naposled le odločila za podpis. "Določene stvari smo morali še razjasniti," je ob vrnitvi za skupno mizo na sedežu občine Markovci povedal Gašperšič.

Ptujčani so nezaupljivi, ker se bojijo, da ta rešitev ne bo le začasna. Že zdaj opažajo stalno rast prometa na tej relaciji, z uporabo katere se vozniki izogibajo plačilu cestnine na vzporedni avtocesti. Po besedah Gašperšiča je bilo začasno priključevanje dogovorjeno že pred dvema letoma.

"Priključitev novo zgrajene ceste (na obstoječo regionalno cesto) ne bo pomenila za te kraje nobenega novega prometa. To bo samo promet, ki bo namesto po stari cesti skozi naselja proti Ormožu potekal delno po novo zgrajeni cesti, potem se bo pa spet zlil na obstoječo prometnico. Ne pričakujemo, da bo to predstavljalo kakšne nove prometne obremenitve za te kraje. Ta promet bi tudi sicer potekal tukaj čez," je povedal minister.

Pogoj za nadaljevanje gradnje hitre ceste
Podpisi županov so po njegovih besedah pogoj za nadaljevanje gradnje hitre ceste od Ormoža proti Ptuju oziroma s tem povezanega viadukta Sejanca. "Res si želimo, da je ta priključitev kar se da začasna in da se bo v vmesnem času, ko se bo ta odsek, ki je že umeščen v prostor, gradil, dosegla tudi umestitev v prostor za preostali del. Na ta način bo mogoče čim prej nadaljevati gradnjo," je dejal.

Prostorsko neumeščen je ptujski del. Severna varianta bi prizadela več naselij, južna pa je okoljsko sporna. V podpisanem dokumentu so se vsi po besedah Gašperšiča zavezali, da si bodo prizadevali za južno varianto. "Vse severne variante so problematične z vidika obremenitev na ljudi, medtem ko je na jugu varianta, ki je problematična z vidika vpliva na okolje," je dodal.

Na današnjem dogodku so bili prisotni tudi predstavniki civilne iniciative za južno obvoznico, ki so od ministra zahtevali zagotovilo, kdaj se bo lahko ta umestila v prostor. "To je vprašanje nas vseh," je dodal župan Ormoža Alojz Sok. A Gašperšič jim na to ni znal odgovoriti, saj naj bi bilo to vprašanje za ministrstvo za okolje in prostor.

Tranzitni promet preko Zavrča
V civilni iniciativi so ob tem predlagali, da bi mejna prehoda Zavrč in Središče ob Dravi do izgradnje hitre ceste zaprli za tranzitni tovorni promet, da bi vsaj tako razbremenili njihove ceste. Gašperšič je povedal, da je o tem že govoril s kolegom iz Hrvaške, kjer prav tako opažajo porast tranzitnega prometa na regionalni cesti. "Z obeh strani je bil izražen interes, da bi ta tranzitni promet omejili," je dejal. Vendar konkretnega dogovora o tem še ni.

Po besedah župana Markovcev Milana Gabrovca so dobili zagotovilo, da se bo gradnja hitre ceste nadaljevala najkasneje sredi avgusta. "Cilj nam je, da se gradnja čim prej nadaljuje. Ker če ne bomo zdaj nadaljevali, lahko čakamo še deset let. A z ministrstvom za okolje in prostor ne bomo več delali v rokavicah. Oni ščitijo naravo in živali, kar je prav, a na drugi strani smo ljudje, ki smo prav tako pomembni," je dejal.

Upa, da bodo prišli do razumnega kompromisa, ki bo omogočil izgradnjo južne variante hitre ceste, čeprav ta delno teče po območju Natura 2000. "Naših 800 metrov hitre ceste je kapljica proti tisočim hektarjem, ki jih uničujejo v Naturi 2000 v nekaterih drugih državah," je dejal.