Oblikovalec je salonarjem rdeč podplat dodal leta 1993. Foto: Wikipedia
Oblikovalec je salonarjem rdeč podplat dodal leta 1993. Foto: Wikipedia
Najcenejši par slovitih čevljev stane 400 evrov. Foto: Reuters

Christian Louboutin, francoski oblikovalec pregrešno dragih čevljev z rdečim podplatom, je zmagal v dolgoletni sodni bitki za zaščito prepoznavnih čevljev, ki jih nosijo (ali pa samo občudujejo) modni navdušenci po vsem svetu.

Louboutin je leta 2012 na Nizozemskem vložil tožbo proti nizozemski trgovski verigi Van Haren, saj je ta v svojih poslovalnicah po ugodnih cenah prodajala čevlje, ki so bili zelo podobni ikoničnemu modnemu dognanju Christiana Louboutina.

Louboutin je ob začetku sodnega procesa trdil, da je omenjeni slog čevljev v Evropi zaščitil. Van Haren je ob tem zatrjeval, da je omenjena zaščitena znamka neveljavna, saj podjetje v skladu z evropsko zakonodajo ne more zaščititi oblike, ki daje blagu bistveno vrednost.

Pojavilo se je torej vprašanje, ali gre pri izrazu "oblika" zgolj za tridimenzionalno lastnost proizvoda ali pa ta določba obsega tudi druge lastnosti blaga, kot je na primer barva. Nizozemsko sodišče se je po nasvet obrnilo na sodišče EU-ja, ki je razsodilo v dobro Christiana Louboutina. Sporočili so, da se zaščita ne nanaša na posebno obliko podplata čevljev z visoko peto, temveč je namen zaščite linije izpostaviti umestitev rdeče barve na podplat čevlja.

Prepoznavni znak tako tudi uradno ni sestavljen izključno iz oblike, ampak je glavni predmet tega znaka barva, ki je tudi določena z mednarodno priznano identifikacijsko kodo.

Prelomno leto 1993 ...
Francoski oblikovalec je legendarni rdeči podplat čevljem dodal leta 1993, po tem, ko je navadne črne salonarje želel še dodatno obogatiti. Navdihnil ga je krvavo rdeč lak na nohtih njegove asistentke. Cena enega para louboutink se danes začne pri 400 evrih, cena para, narejenega po meri, pa pri štiri tisoč evrih.