Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić

Da v času epidemije hodijo v službo tako kot običajno, je odgovorilo 29 odstotkov vprašanih. Od doma jih svoje delo opravlja 28 odstotkov, 16 odstotkov pa jih je doma na čakanju na delo. Skrajšani delovni čas ima pet odstotkov vprašanih, prav toliko jih je na bolniškem dopustu. Devet odstotkov se jih je odločilo porabiti dopust, nekaj jih porablja višek ur, zaradi varstva otroka pa dela ne opravlja dva odstotka vprašanih, kaže raziskava družbe Aragon.

Moški v večji meri kot ženske hodijo v službo kot običajno, ženske pa so v večji meri kot moški doma zaradi varstva otrok. Med ženskami je v primerjavi z moškimi tudi nekoliko več takšnih, ki so trenutno na čakanju. "Vse to nakazuje, da bi koronakriza, če bi trajala še dolgo, lahko imela vpliv na ekonomsko neenakost med spoloma," menijo v Aragonu.

Ocenili so tudi število okuženih v prihodnjem obdobju. Vsak dan v tednu od 28. marca do 2. aprila so sodelujočim v raziskavi poslali ažuriran podatek uradno potrjenih okužb z virusom, naloga anketirancev pa je bila, da povedo, kolikšno je po njihovem mnenju dejansko število okuženih ljudi.

"Slovenci so prepričani, da je število okuženih s koronavirusom večje, kot kažejo podatki uradno potrjenih primerov. Menijo, da je okuženih približno štirikrat več, torej da imamo poleg vsakega odkritega in uradno potrjenega primera še tri primere, ki jih ne odkrijejo in ne vodijo v uradnih statistikah," pravijo v Aragonu.

Anketirani tako pričakujejo, da lahko 10. aprila pričakujemo približno 1470 uradno potrjenih okužb oz. skupaj z vsemi neodkritimi primeri 6600 primerov okužb.

Več kot polovica bi se cepila

Anketirance so tudi spraševali glede cepljenja. Če bi cepivo obstajalo, bi se cepilo 56 odstotkov vprašanih. Pri tem so cepljenju bolj naklonjeni moški (62 odstotkov) kot ženske (50 odstotkov), med ženskami je tudi večji delež trenutno še neodločenih glede cepljenja.

Gre za drugi del raziskave, ki jo Aragon izvaja, da bi bolje razumeli, kako se bodo zaradi pandemije spremenile vsakodnevne prakse ljudi in s tem tudi poslovno okolje, v katerem delujejo blagovne znamke. Vanjo so vključili člane spletnega panela Plusplet, ki po demografskih parametrih odraža značilnosti slovenske populacije, potekala pa je od 28. marca do 2. aprila, so navedli v družbi.

V raziskavi je sodelovalo 1031 ljudi.