Nataša Bučar, direktorica SFC-ja, je poudarila, da je Slovenija v zadnjih letih v samem evropskem vrhu po količini posnetih oglasov in to znanje prihaja tudi v film. Foto: Urška Boljkovac
Nataša Bučar, direktorica SFC-ja, je poudarila, da je Slovenija v zadnjih letih v samem evropskem vrhu po količini posnetih oglasov in to znanje prihaja tudi v film. Foto: Urška Boljkovac

Direktorica SFC-ja in direktor Viba filma Vojko Stopar sta ob nekaterih neizbežnih spremembah sicer optimistična.

Sorodna novica Na zadnji dan leta je Slovenski filmski center dobil sredstva iz proračuna

Na srednem virtualnem pogovoru v organizaciji Centra za kulturo, šport in prireditve Izola je Nataša Bučar spomnila na težave, ki so jih zaradi sprememb v javnofinančnih predpisih imeli pri dostopu do proračunskih sredstev. Šele zadnji dan leta so tako prejeli sredstva, s katerimi so lahko poplačali dolgove do producentov, pri čemer je v številnih primerih šlo za sredstva za že opravljeno delo.

Posledično filmov niso snemali. "Od šestih filmov, ki smo jih načrtovali, smo posneli enega in še malo," je povedala direktorica filmskega centra, ki vendarle v letošnjem letu vidi majhno upanje, predvsem zaradi rešitve, ki jo je vlada implementirala v sedmem protikoronskem svežnju.

Leto 2021 ostaja neznanka
Velike težave so lani imeli tudi v Viba filmu. Kljub temu se je jeseni pojavilo nekaj več projektov, tako da bodo po Stoparjevi oceni leto končali z nekoliko manjšo izgubo od načrtovane. Leto 2021 pa po njegovih besedah ostaja neznanka, težavo pa poleg covida-19 predstavlja tudi obstoječi model financiranja.

Vojko Stopar se je dotaknil tudi nekdanjih prostorov Vibe filma, za katere bi si želeli, da bi tam nastal muzej ali izobraževalni center. Foto: BoBo
Vojko Stopar se je dotaknil tudi nekdanjih prostorov Vibe filma, za katere bi si želeli, da bi tam nastal muzej ali izobraževalni center. Foto: BoBo

Direktorica SFC-ja je poudarila tudi, da je Slovenija v zadnjih letih v samem evropskem vrhu po količini posnetih oglasov in to znanje prihaja tudi v film. V evropskem prostoru prepoznavajo, da imamo znanje tako v avtorskem kot tudi v obrtniškem smislu, je dejala. "Mi imamo visoko usposobljeno tehnično bazo ljudi, ki obvladajo svoj posel, hkrati pa so bistveno cenejši, kot bi bile podobne ekipe npr. v Nemčiji," je dodal Stopar.

Za filmsko produkcijo ostane nekaj manj kot štiri milijone evrov
Nataša Bučar je ob tem opozorila na podhranjenost slovenskega filma. Letni vložek države v slovenski film, ki z izjemo produkcije RTV Slovenija gre izključno prek filmskega centra, znaša okoli pet milijonov evrov, kar vključuje tudi organizacijo festivalov, izobraževanja ipd. Tako za samo filmsko produkcijo ostane nekaj manj kot štiri milijone evrov, kar je proračun povprečnega evropskega filma, je izpostavila Bučarjeva.

Kinodvorana ljubljenskega Kinodvora. Foto: BoBo
Kinodvorana ljubljenskega Kinodvora. Foto: BoBo

Stopar se je dotaknil tudi nekdanjih prostorov Vibe filma, za katere bi si želeli, da bi tam nastal muzej ali izobraževalni center. Sam objekt namreč ni primeren za današnjo filmsko produkcijo, bi pa za usposobitev prostorov potrebovali od tri do štiri milijone evrov, je ocenil.

Sorodna novica Christopher Nolan in Steve McQueen na pomoč kinematografom

Sogovornika sta govorila tudi o prihodnosti kinodvoran in njihovega ponovnega zagona v novi realnosti. Nataša Bučar izpostavlja, da predvsem velike komercialne verige napovedujejo zaprtje dvoran in da je vedno več novih modelov, ki silijo v smer digitalnih premier. "Pri nas bomo morali poskrbeti za art kino mrežo, ki je v zadnjih letih naredila velik preboj v načinu gledanja filmov," je dodala.

Kino kot butična prizorišča za sladokusce?
Stopar je izrazil bojazen, da se bo gledanje filmov iz kinodvoran preselilo v domove. Kinematografi bodo sicer verjetno ostali, je še napovedal, "ampak kot neka butična prizorišča za sladokusce".