Wollongong in Novi Južni Wales so se odločili, da bodo bolj kot za lastne kolesarske adute zrisali traso, ki omogoča najbolj spektakularno in zanimivo dirko, kot so potekale tako v Monzi kot Leuvnu. Foto: EPA
Wollongong in Novi Južni Wales so se odločili, da bodo bolj kot za lastne kolesarske adute zrisali traso, ki omogoča najbolj spektakularno in zanimivo dirko, kot so potekale tako v Monzi kot Leuvnu. Foto: EPA

Od 18. do 25. septembra 2022 bo predvidoma Avstralija gostila naslednje svetovno prvenstvo v cestnem kolesarstvu. Četudi je koronavirusna pandemija odnesla elitne dirke svetovne serije v Avstraliji, so v Wollongongu prepričani, da bodo ob izteku zime na južni polobli vseeno izpeljali SP 2022.

Prvo nedeljo oba kronometra v samem mestu

Ob decembrskem ogrevanju za začetek nove kolesarske sezone so v obalnem mestu južno od Sydneyja deloma razkrili ceste, kjer se bo odvijal SP.

Shematski prikaz cest za SP 2022, kjer Wollongong pričakuje več kot tisoč kolesarjev iz 75 držav, ki se bodo pomerili na 11 dirkah v osmih dneh, ki naj bi ob proge privabile najmanj 300 tisoč gledalcev. Foto: Organizator/Wollongong 2022
Shematski prikaz cest za SP 2022, kjer Wollongong pričakuje več kot tisoč kolesarjev iz 75 držav, ki se bodo pomerili na 11 dirkah v osmih dneh, ki naj bi ob proge privabile najmanj 300 tisoč gledalcev. Foto: Organizator/Wollongong 2022

Zares se bo začelo v nedeljo, 18. septembra, z vožnjo na čas, ko se bodo na mestnih ulicah Wollongonga pomerile tako članice kot člani, pri čemer bodo kolesarke in kolesarji prvič do zdaj odpeljali enako progo, in to v isti dolžini. Dva kroga v dolžini 18-km po večinoma širokih in ravnih cestah, s skupno 140 metri višinske razlike.

Med tednom sledijo dirke nižjih kategorij v obeh spolih, nato pa v soboto, 24. septembra, dirka članic, v nedeljo, 25. septembra, pa vrhunec – dirka elite za člane.

Dva kroga – hriboviti in mestni

A prireditelji niso razkrili točnih tras za posamezne kategorije, temveč so samo predstavili oba kroga – hribovitega in mestnega ter mesto štarta obeh dirk elite. Elitni dirki se bosta začeli v Hellensburghu, 30 km severno od Wollongonga, kjer so oblikovali dva kroga.

Krog na goro Keira je dolg 34 km in ima 600 metrov višinske razlike, saj vsebuje neenakomeren 8,7 km vzpon na goro Keira (473 m) s povprečnim 5-odstotnim naklonom, ki pa ima vmes več 10-odstotnih odsekov, maksimalni naklon pa doseže 15-odstotkov. Po zemljevidu sodeč pa je spust nazaj v mesto in do obale tudi tehnično zahteven.

Mestni krog je dolg 18 km z 220 višinskimi metri, gre za kronometrski krog, ki pa so mu dodali vzpon na goro Pleasant – 1,1 km vzpona s povprečjem 7,7 odstotka in maksimalnim naklonom 14-odstotkov. Z vrha do cilja je 8 km, kar prinaša izjemno odskočno desko za napade, tudi zaključnega.

Bolj po okusu Alaphilippa kot Ewana

Ker se še ne ve, koliko krogov na goro Keiro in po samem mestu se bo odpeljalo, je težko točno soditi o naravi trase, vendar zagotovo ne bo za čiste sprinterje, med katerimi bi Avstralec Caleb Ewan sodil med glavne favorite. A žepna raketa se zna tudi vzpenjati, kar je v 2021 dokazal na spomeniku Milano–San Remo. Drugi avstralski adut Michael Matthews, sprinter za razgibane terene, ki pa ima za seboj za njegove standarde slabo sezono.

Kako vidni bodo slovenski zeleno-modri dresi na naslednjem SP-ju? Foto: Reuters
Kako vidni bodo slovenski zeleno-modri dresi na naslednjem SP-ju? Foto: Reuters

Če se predvideva, da se bo dirka sklenila s serijo mestnih krogov po Wollongongu, bo trasa najbolj po okusu puncheurjev – kolesarjev na poskok, ki uspevajo z napadi na krajših in strmih klancih. Najboljši v tem je dvakratni zaporedni svetovni prvak Julian Alaphilippe, ki se mu ponuja izziv, da še tretjič zapored osvoji mavrično majico in ponovi rekordni dosežek Petra Sagana. Vsekakor pa bi lahko Loulouja izzvala Wout van Aert in Mathieu van der Poel, na tovrstni progi pa se dvigujejo tudi slovenske delnice.

Tudi voda na slovenski mlin

Slovenija z udarnim kvartetom Tadej Pogačar, Primož Roglič, Matej Mohorič in Luka Mezgec, bi lahko krojila razplet in se borila tudi za zmago ter tako želeno novo odličje cestne dirke.

Najverjetneje je namen Avstralcev ravno to, da se na dolgo pot navkljub koronavirusnim omejitvam, odpravi najširši svetovni kolesarski vrh, pri čemer ravno razgibana trasa cestne dirke ponuja možnosti tako velemojstrom klasik kot etapnim kolesarjem, ki jih veselijo enodnevne dirke.