V najdaljšem načrtovanem predoru na trasi drugega tira so do zdaj izvrtali 2300 metrov globoko, skupna dolžina je 6714 metrov. Ob vhodu so postavili kapelico sv. Barbare, ki je po katoliški tradiciji zavetnica rudarjev. Foto: BoBo
V najdaljšem načrtovanem predoru na trasi drugega tira so do zdaj izvrtali 2300 metrov globoko, skupna dolžina je 6714 metrov. Ob vhodu so postavili kapelico sv. Barbare, ki je po katoliški tradiciji zavetnica rudarjev. Foto: BoBo

Ker pričakuje skrajšanje roka izvedbe, vlada v četrtek tudi še ne bo potrjevala spremenjenega investicijskega programa za drugi tir. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je izrazila prepričanje, da "bomo dokazali, da je mogoče tudi velike projekte v Sloveniji izpeljati v začrtanih finančnih in časovnih okvirih". Po njenih besedah so še vedno pod začrtano investicijsko vrednostjo iz osnovnega projekta.

Časovnica predvideva, da bodo gradbena dela končana sredi leta 2026, medtem ko je po trenutno veljavnem investicijskem načrtu, sprejetem leta 2021, končanje gradnje predvideno konec leta 2025. Ministrica pričakuje, da bo ta rok znova postavljen. Generalni direktor družbe 2TDK Pavle Hevka je povedal, da so skupaj z izvajalci že našli možnost, kako bi prihranili tri mesece in dela končali do marca 2026.

Na ministrstvu pričakujejo tudi pojasnila, zakaj je prejšnja vlada v projektu zmanjšala sredstva za rezerve s 100 na 34 milijonov evrov. Ministrica Alenka Bratušek je ocenila, da je bilo to "neodgovorno in nepotrebno". Tudi Hevka je zagotovil, da je na projektu "več prihrankov, kot je zahtevkov in sprememb". Po njegovih besedah je trenutno v podpisu samo en aneks, ki se nanaša na spremembo načina gradnje predora v Vinjanu. "Vse drugo gre na račun podražitev, na to pa nimamo vpliva."

Povedal je, da so od marca lani na račun podražitev gradbenih materialov izplačali 9,5 milijona evrov. Dejal je, da so cene usklajene z indeksi, ki jih določa gospodarska zbornica. Sredstva črpajo iz rezerv, je dodal. Sprejetje novega investicijskega programa po zagotovilih ministrice ni nujno in ne vpliva na postopke, ki jih vodi direkcija za promet.

Najvišji izdatki predvideni čez leto ali dve

Nekdanja premierka Alenka Bratušek se je januarja po slabih treh letih vrnila na čelo ministrstva za infrastrukturo, na katerem je pred tem v času aktualne vlade opravljala delo državne sekretarke. Foto: BoBo
Nekdanja premierka Alenka Bratušek se je januarja po slabih treh letih vrnila na čelo ministrstva za infrastrukturo, na katerem je pred tem v času aktualne vlade opravljala delo državne sekretarke. Foto: BoBo

V povezavi s pred kratkim potrjeno traso vzporednega tira je infrastrukturna ministrica ugotovila, da "bi bilo seveda lažje, če bi že pred 20 leti načrtovali dvotirno progo". Zatrdila pa je, da so že osnovnem investicijskem programu v najdaljših predorih "načrtovali servisne cevi v obsegu, da so pravzaprav že pripravljeni na novo progo".

Na vprašanje o rokih za izgradnjo tega dodatnega tira je odgovorila, da ne želi biti vedeževalka, in opozorila, da bo poleg vseh postopkov v Sloveniji verjetno treba opraviti tudi presojo čezmejnih vplivov na okolje.

Na 2TDK-ju pričakujejo, da jim bo Evropska investicijska banka maja dokončno odobrila 250 milijonov evrov posojila, a pojasnjujejo, da denarja ne potrebujejo takoj, saj so najvišji izdatki predvideni čez leto ali dve.

Razpis za elektro in strojno opremo je v teku, je povedal Hevka. Pričakujejo več ponudb, saj so prejeli približno 80 vprašanj o razpisu. Ocenjuje, da bi bila primerna cena 170 milijonov evrov.