Foto: Klemen Razinger
Foto: Klemen Razinger

Čeprav je na Lidlovih trgovskih policah stotine prehranskih in drugih artiklov, marsikdo ne ve, da so vsi skrbno izbrani in da v podjetju ves čas preverjajo kakovost lastnih blagovnih znamk. Svojim kupcem želijo namreč vedno ponuditi najboljšo kakovost.

»V Lidlu Slovenija jamčimo za kakovost lastnih blagovnih znamk, kar pomeni, da izdelke redno preverjamo. Poleg z zakonom predpisanega nadzora nad varnostjo in kakovostjo živil opuščamo tudi nekatere aditive kot so barvilo karmin in ojačevalci arom, saj se držimo zavez za ozaveščeno zdravo prehrano, ki smo jo dali našim kupcem,« razloži Anja Perović, vodja oddelka za zagotavljanje kakovosti pri Lidlu Slovenija in poudari, da analize opravljajo neodvisni inštituti.

Foto: Lidl Slovenija
Foto: Lidl Slovenija

Kakovost preverjajo tudi kupci

Prav tako Lidlovi strokovnjaki redno izvajajo tudi senzorične teste, torej preverjajo videz, vonj in okus izdelkov in jih primerjajo tudi s konkurenco na način, da zakrijejo kateri izdelek je Lidlov in kateri konkurenčni. »Na ta način preverjamo izdelke lastnih blagovnih znamk, od hrane do kozmetike in recimo čistil. Pri slednjih smo pozorni na to, da je embalaža prijazna uporabniku, torej da se lepo odpre, da ne pušča. Pri blazinicah za odstranjevanje ličil denimo preverjamo, da ni material pregrob, da je prijeten na dotik in podobno,« praktično razloži Perovićeva in doda, da so Lidlovi zaposleni tudi Lidlovi kupci. Zato so še toliko bolj zavzeti pri zagotavljanju kakovosti in v skrbi, da so izdelki, ki jih prodajajo tudi takšni, kot si jih kot kupci želijo. Nekatere izdelke Lidlovih lastnih blagovnih znamk s konkurenčnimi izdelki primerjajo njihovi kupci. Na podlagi njihovih ocen vidijo, ali je morda treba kje še kaj izboljšati.

Foto: Lidl Slovenija
Foto: Lidl Slovenija

Da je slovensko poreklo res slovensko

» Ena izmed stvari, ki jo vedno pogledamo, kadar opravimo takšen pregled, je test sledljivosti. Pri mesu in mesnih izdelkih to torej pomeni tudi, da če piše na deklaraciji, da je meso slovenskega porekla, morajo biti vse faze, od rojstva, vzreje, zakola in pakiranja, izvedene v Sloveniji,« pojasnjuje Anja Perović, vodja oddelka za zagotavljanje kakovosti pri Lidlu Slovenija.

Veliko skrb v Lidlu posvečajo tudi kakovosti mesa in njegovi sledljivosti. »Ne le, da morajo vsi naši dobavitelji mesa, kot tudi sicer vsi dobavitelji izdelkov Lidlovih lastnih blagovnih znamk, imeti mednarodni certifikat IFS Food, če želijo sodelovati z nami, izpolnjevati morajo tudi interni Lidlov standard, ki je še nekoliko zahtevnejši, kot to predvideva IFS Food standard,« pojasnijo na Lidlovem oddelku za kakovost, kjer opravljajo tudi nenapovedane kontrole pri dobaviteljih.

Foto: Marko Pigac
Foto: Marko Pigac

Zadnja leta v Lidlu veliko pozornosti namenjajo tudi izboljševanju že obstoječih izdelkov tako, da v sklopu zaveze za ozaveščeno zdravo prehrano aktivno zmanjšujejo vsebnosti soli in sladkorja tam, kjer je to mogoče. S tem vplivajo tudi na dobavitelje, da spreminjajo recepture svojih prehranskih izdelkov v smeri bolj uravnotežene prehrane, kar dokazujejo tudi s projektom Zdravko Lidl priporoča, kjer v ospredje postavljajo izdelke s posebej ugodnimi prehranskimi vrednostmi.