Sanacija poteka vse od konca junija, ko se je v predoru pri Hrastovljah iztirilo šest vagonov tovornega vlaka, ki je prevažal kerozin. Foto: BoBo

V času zaprtja proge Divača–Koper na Slovenskih železnicah nameravajo dokončati sanacijo po junijskem iztirjenju vlaka. Nesreča je razkrila predvsem ranljivost tamkajšnjega sistema vodooskrbe, zato so pristojne institucije po nesreči ustanovile operativno skupino za izvedbo ukrepov za zavarovanje rižanskega vodnega zajetja. Kot so sporočili z Arsa, so člani skupine na današnjem srečanju pregledali izvajanje četrte dopolnilne odločbe, v kateri je agencija za okolje določila lokacijo, pogostost in način spremljanja morebitnega onesnaženja voda s kerozinom in pripravo načrta sanacije, če bi zaznali onesnaženje. Kot so poudarili, izvaja vse naloge.

Od nesreče pristojni iščejo tudi nov vodni vir za Kras in Istro. Foto: BoBo

Pooblaščeni in akreditirani izvajalci meritev po navedbah Arsa tudi redno poročajo o analizah odvzetih vzorcev na vrtinah. Te rezultate poleg Nacionalnega laboratorija za zdravje, okolje in hrano ter SŽ-ja spremljata tudi Arso in Geološki zavod Slovenije. Če bodo vzorci pokazali prisotnost onesnaževal, bo izvedel predvidene ukrepe za omejitev širjenja in obvladovanja oblaka kerozina, javnost pa bo o tem obveščena, so še zapisali v sporočilu za javnost. Izvedeni bodo tudi vsi potrebni ukrepi za varovanje vira pitne vode za Obalo, so zagotovili.

Od nesreče pristojni iščejo tudi nov vodni vir za Kras in Istro. Nabor različic bo ožja delovna skupina pripravila do septembra. Ko bodo nabor potrdili, bo sledila priprava razpisa za izbiro izvajalca primerjave različic, je po zadnjem srečanju prejšnji teden dejal direktor direkcije za vode Tomaž Prohinar.

Nesreča se je sicer zgodila 25. junija, ko se je v predoru pri Hrastovljah iztirilo šest vagonov tovornega vlaka, ki je prevažal kerozin. Ena od cistern se je poškodovala in iz nje je izteklo okoli 11.000 litrov tega goriva.