Voznike, ki napihajo več kot 1,1 promila, naj bi v prihodnje strožje obravnavali.  Foto: BoBo
Voznike, ki napihajo več kot 1,1 promila, naj bi v prihodnje strožje obravnavali. Foto: BoBo

Končal se je prvi del nacionalne preventivne akcije Hitrost, v okviru katere so med drugim izvedli mednarodno usklajen maraton nadzora hitrosti in tako so v Sloveniji hitrost merili na 611 lokacijah.

Z maratonom nadzora hitrosti želijo znižati povprečne hitrosti in vplivati na zavedanje o pomenu previdnejše, predvsem pa bolj umirjene vožnje, ki naj poteka skladno s cestnoprometnimi predpisi in razmerami na cesti.

Tokrat so preverili tudi vpliv zavedanja o maratonu merjenja hitrosti. Agencija za varnost v prometu (AVP) je preverjala s preventivnimi tablami Vi vozite, ki stojijo v občinah Beltinci, Hoče - Slivnica, Bistrica ob Sotli, Cerklje na Gorenjskem, Ribnica, Dobrova - Polhov Gradec, Dobrepolje in Grosuplje. Omejitev hitrosti je na vseh merilnih mestih 50 kilometrov na uro.

Med potekom maratona nadzora hitrosti so bile povprečne hitrosti na vseh lokacijah, ki jih je preverjal AVP, nižje. Foto: BoBo
Med potekom maratona nadzora hitrosti so bile povprečne hitrosti na vseh lokacijah, ki jih je preverjal AVP, nižje. Foto: BoBo

V raziskavi so primerjali hitrosti v terminu pred izvedbo maratona nadzora hitrosti, ko so tudi izklopili prikazovalnik, ter terminih med nadzorom hitrosti in teden dni po njem. Rezultati kažejo, da vozniki, ki se zavedajo nadzora, ravnajo previdneje tudi tedaj, ko nadzor ni očiten.

Najhitreje so vozniki vozili v prvem terminu, ko je bil zaslon tudi izklopljen. Med potekom maratona nadzora hitrosti so bile povprečne hitrosti na vseh lokacijah nižje. Po podatkih AVP-ja se je v povprečju povprečna hitrost na osmih prikazovalnikih zmanjšala za 2,7 kilometra na uro oziroma 6,2 odstotka.

V tretjem terminu so na prikazovalnikih zaznali večje povprečne hitrosti kot v času maratona nadzora hitrosti. Vendar so bile hitrosti manjše kot v prvem terminu. Povprečne hitrosti so se v primerjavi z drugim terminom v povprečju povečale za 2,1 kilometra na uro oziroma 4,2 odstotka.

AVP bi znižal dovoljeno mejo alkohola za volanom

AVP je tudi predlagal znižanje dovoljene meje alkohola za voznike z zdajšnjih 0,5 na 0,2 promila alkohola v krvi. Ministrstvu za infrastrukturo pa predlagajo tudi strožjo obravnavo voznikov, ki imajo v krvi več kot 1,1 promila alkohola, je povedal direktor AVP-ja Igor Velov.

AVP predlaga znižanje dovoljene meje alkohola z zdajšnje meje 0,5 promila oziroma 0,24 miligrama alkohola na liter izdihanega zraka na 0,2 promila oziroma 0,1 miligrama alkohola na liter izdihanega zraka. AVP predlaga tudi, da policija vse, ki jim bodo namerili več kot 1,1 promila, pridrži in že njihovo udeležbo v prometu obravnava kot kaznivo dejanje. "Pri strožji obravnavi bo marsikdo premislil, ali bo tvegal, da bodo zjutraj v službo sporočili, da ga danes ne bo, ker spi na policiji," je orisal.

Z ministrstvom za infrastrukturo se o vsebini sicer še dogovarjajo. Na ministrstvu za infrastrukturo pa so potrdili, da so "v pripravi tudi spremembe zakona o pravilih v cestnem prometu, ki naj bi vključile tudi morebitne spremembe na področju problematike vožnje pod vplivom alkohola".

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek pa si želi, da bi o zakonskih spremembah že ta teden razpravljali koalicijski partnerji.