Nova zakonodaja naj bi pripomogla k večji prometni varnosti. Foto: PU Kranj
Nova zakonodaja naj bi pripomogla k večji prometni varnosti. Foto: PU Kranj

Izrecno zakonu o voznikih nasprotujejo v SDS-u, saj menijo, da ne upošteva resolucije o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa.

"Zakon osredotočen predvsem na vzgojo in usposabljanje"
Prometni minister Patrick Vlačič je v uvodu povedal, da je zakon osredotočen predvsem na vzgojo in usposabljanje udeležencev v prometu ter kandidatov za voznike. Med konkretnimi določbami je izpostavil ureditev, po kateri se teoretično usposabljanje v avtošolah z zdajšnjih 40 znižuje na 20 ur.

Znižujejo se tudi pogoji pri usposabljanju za voznika po programu vožnje s spremljevalcem, in sicer se starost kandidata premika na 16 let, starost spremljevalca pa na 27 let. Uvaja se tudi možnost, da so spremljevalci lahko tudi druge osebe in ne le najbližji sorodniki.

Frangež: Zakon korak naprej
Matevž Frangež
(SD) je zakon označil kot korak naprej v urejanju prometne varnosti. Izpostavil je, da bo treba zakon v drugi obravnavi še izboljšati, predvsem v delu, ki govori o izobrazbi učiteljev vožnje. Po njegovem mnenju bi bilo treba poskrbeti tudi za to, da bodo ljudje začeli razmišljali o prehodu na alternativna prevozna sredstva, tj. na kolesa.

Marinič: Ni upoštevana resolucija o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa
SDS-ov poslanec Branko Marinič je kot največjo pomanjkljivost zakona označil to, da predlagatelj v njem ni upošteval resolucije o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa. Ta namreč določa, "da je z vzgojo in izobraževanjem ter preventivnimi in represivnimi ukrepi treba spremeniti slabe načine vedenja v prometu". To pa po njegovem pomeni, da bi bilo treba "prometno vzgojo vključiti v učno-izobraževalne vsebine na osnovnih in srednjih šolah".

Zakon o motornih vozilih se večini zdi dober
V DZ-ju so opravili tudi prvo branje predloga zakona o motornih vozilih. V večini poslanskih skupin se jim zakon zdi dober, a nekatere opozarjajo, da bo treba nekatere rešitve še doreči. SDS edini zakonu izrecno nasprotuje.

Vlačič je povedal, da je zakon prvi krovni zakon na področju motornih vozil, nudil pa bo pravno podlago za podrobnejšo pravno ureditev vseh tehničnih zahtev za vozila v cestnem prometu in za traktorje.

Zakon prinaša enostavnejše postopke pri predelavi vozil
Zakon po njegovih besedah med konkretnimi rešitvami prinaša enostavnejše postopke pri manj zahtevnih predelavah vozil; znova uvaja obvezno odjavo vozila pri vsaki spremembi lastništva vozila; ukinja tudi overitev podpisa fizičnih oseb pri prenosu lastništva vozila, namesto tega pa uvaja le ugotovitev identitete.

Po mnenju Frangeža zakon prinaša vrsto novosti, pomembnih za boljšo varnost v cestnem prometu, zato je napovedal, da bodo v poslanski skupini zakon podprli. Nasprotno je podporo zakonu v imenu poslanske skupine SDS-a odrekel Marinič. V stranki jih namreč motijo predvsem previsoke globe, ki jih uvaja zakon in ki znašajo tudi do 5.000 evrov.

O primernosti obeh zakonov za nadaljnjo obravnavo bodo poslanci odločali v torek.