Informacijski sistem Krpan bo olajšal delo z dokumentacijo. Foto: BoBo
Informacijski sistem Krpan bo olajšal delo z dokumentacijo. Foto: BoBo

Na ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti želijo ob uvedbi informacijskega sistema vsem centrom omogočiti enako podporo, zato tudi odločitev za postopno uvajanje te sodobne in enotne rešitve za evidentiranje dokumentarnega gradiva. Na vsakem centru bo izvedeno dodatno usposabljanje za vse zaposlene. Prav tako jim bo na razpolago ekipa informatikov in strokovnjakov, ki bo na terenu v pomoč in podporo. Strah zaposlenih, da jih bo uvajanje sistema preobremenilo, je zato po zagotovilih ministrstva odveč.

Po oceni ministrstva za javno upravo je najpomembneje, da najprej digitalizirajo storitve, ki pomenijo največjo dodano vrednost za končne uporabnike. Osnovni cilj so po njihovem pojasnilu sodobne, prijazne in učinkovite storitve za državljane.

Ministrica za delo Ksenija Klampfer in minister za javno upravo Rudi Medved sta sredi februarja ob obisku Centra za socialno delo Zasavje, kjer so od 1. februarja pilotno uvajali novi sistem, ocenila, da so prvi rezultati spodbudni.

Vsak petek bodo v sistem priklopili dodaten center. Foto: Reuters
Vsak petek bodo v sistem priklopili dodaten center. Foto: Reuters

Novi sistem bodo najprej dobili CSD-ji

Začetek uvedbe sistema na centrih je bil sprva načrtovan za 1. januar, a so ga na prošnjo predstavnikov zaposlenih in Skupnosti centrov za socialno delo Slovenije prestavili za dva meseca. Vendar pa so na ministrstvu za delo želeli, da so centri med prvimi, kjer bo uveden novi sistem, ki naj bi ga sčasoma imeli v vseh javnih zavodih. Njihovi načini za vodenje dokumentov so namreč zastareli, uporabljajo pa tudi različne programe. Z novim sistemom bi sedanje načine poenotili in zmanjšali administrativne obremenitve.

Pri izdelavi časovnice za uvajanje Krpana na centrih so upoštevali velikost centrov, razpoložljivost ekip informatikov, nameščenost in delovanje delovnih postaj na centrih ter selitve zaposlenih v nove prostore. Sistem bodo na centrih uvajali ob petkih. Dan prej bo potekalo dodatno izobraževanje zaposlenih na posameznem centru, da bi osvežili znanje, ki so ga pridobili decembra lani. Ekipa informatikov za podporo pri uvajanju bo na vseh enotah centra ob ponedeljkih, torkih in petkih.

Uvajanje sistema bo končano najkasneje jeseni, napovedujejo na ministrstvu za javno upravo.