Foto: BoBo
Foto: BoBo

Na Darsu so za Radio Slovenija potrdili, da so zaprosili za okoljevarstveno dovoljenje za širitev štajerske avtoceste. Kot je poročala novinarka Radia Slovenija Metka Pirc, je vloga za štajersko avtocesto na ministrstvu za okolje, za primorsko pa naj bi jo oddali v tem mesecu.

Eden od ključnih korakov je pridobitev pravnomočnega okoljevarstvenega soglasja. Ko ga pridobijo, bodo šele lahko začeli dela. Če bi torej šlo po načrtih, na Darsu pravijo, da bi se lahko dela začela čez dve leti, leta 2025. Kot je znano, bodo dela obsežna, delali bodo ob vzpostavitvi zapor in hkrati delno omejitvi prometa, je poročala Pirc.

Če bodo postopki potekali brez zapletov, načrtujejo v Darsu, po poročanju STA, razpis za izvedbo gradbenih del pripraviti v prvi polovici leta 2024.

Kaj predvideva razširitev?

Načrtovana je celovita obnova dotrajane voziščne konstrukcije, preureditev odstavnega pasu v tretji prometni pas širine 3,5 metra ter izvedba odstavnih niš. Posledično bodo lokalno širili nasip cestnega telesa. Pri premostitvenih objektih so predvidene ustrezne razširitve ter obnove poškodovanih delov.

Celostno bodo rekonstruirali vzhodni del priključka Sneberje. Preuredili bodo sistem odvodnjavanja, cestno razsvetljavo, električne nizko- in srednjenapetostne napeljave, telekomunikacijske napeljave, kabelsko kanalizacijo, optično kabelsko omrežje, zaščito obstoječih prečkanj vodovoda, fekalno kanalizacijo in plinovod.

Nadgradili bodo spremenljivo prometno informacijsko signalizacijo, sistem klica v sili, vzpostavili sistem za nadzor in vodenje prometa. Prilagodili in dogradili bodo aktivno protihrupno zaščito. Preuredili bodo prometno signalizacijo in opremo s povečanjem stopnje jasnosti vodenja ter povečanjem stopnje prometne varnosti.

Dars za širitev primorske in štajerske avtoceste

Zapore in omejitve prometa

Obseg del, ki jih bo treba izvesti za vzpostavitev tretjega pasu, je izjemno obsežen, poudarjajo na Darsu in dodajajo, da bodo dela morala potekati ob vzpostavitvi zapor in posledično delni omejitvi prometa (promet bo urejen po dveh začasnih zoženih pasovih v eno smer). "Zato je predvidenih več faz izvedbe del, saj želimo v času izvajanja del zagotoviti maksimalno pretočnost prometa," so navedli in poudarili, da bo sama dokončna faznost izvajanja del odvisna tudi od pridobivanja okoljevarstvenega soglasja, kjer je eden izmed kriterijev tudi vpliv na okolje v času gradnje. "Zato časovnica še ni znana, zagotovo pa bodo dela na obeh vpadnicah trajala več gradbenih sezon," so pojasnili za STA.

V okviru izdelave projektne dokumentacije bo izdelana tudi ocena vrednosti investicije, njena višina pa bo določena po pregledu in končni uskladitvi projektne dokumentacije, so še navedli na Darsu.

Prejšnje napovedi o širitvi avtoceste se niso uresničile

Maja lani smo poročali, da je gradnja tretjega pasu na štajerski avtocestni vpadnici prestavljena za nedoločen čas, saj so se na Agenciji za okolje (Arso) odločili, da je za poseg treba izvesti presojo vplivov na okolje, in sicer zaradi obremenjenosti s hrupom in zaradi posegov na vodna zemljišča.

Prejšnji minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je sicer na začetku svojega mandata leta 2020 zagotovil, da bo tretji pas končan do konca leta 2022. Cena gradnje tretjega pasu je bila takrat postavljena na dobrih 36 milijonov.