Kmalu se obetajo nove avtobusne proge mestnega potniškega prometa. Foto: MMC RTV SLO
Kmalu se obetajo nove avtobusne proge mestnega potniškega prometa. Foto: MMC RTV SLO

Vozni park LPP-ja trenutno šteje 200 avtobusov, med njimi je 154 zgibnih, vozila pa so povprečno stara 9,35 leta. V poletnih mesecih po progah mestnega prometa vozita 102 avtobusa. Ker je od vseh avtobusov klimatiziranih 165, neklimatiziranih poleti ne uporabljajo. 89 vozil je opremljenih z videonadzornim sistemom, 108 jih ima vstopno/izstopno klančino za potnike na invalidskih vozičkih in potnike z otroškimi vozički, 187 pa jih ima elektronske zunanje zaslone. 169 avtobusov je nizkopodnih, prav toliko jih ima tudi zvočne napovednike postajališč in notranje prikazovalnike nad voznikom.

Nova proga 3G, ki bo od 29. avgusta peljala do Grosupljega, bo potekala od Bavarskega dvora mimo Železne ceste in Bežigrada, nato pa čez središče Ljubljane mimo Škofljice do Grosupljega, kjer bo vodila do naselja Brinje. Avtobusi bodo ustavljali na vseh postajah LPP-ja, v grosupeljski občini bo postaj 21.

Progo z 42.000 evri mesečno subvencionira država, mesečni strošek grosupeljske občine pa bo znašal 21.000 evrov. Pri tem na občini pričakujejo, da se bo ta strošek z večanjem števila potnikov zmanjšal. Občina sicer subvencionira tudi dijaške in študentske prevoze z 2.500 evri na mesec.

Z urbano najprej le do Škofljice
Potniki bodo na novi progi uporabljali enotno mestno kartico urbano. Za šolsko mesečno vozovnico urbana bodo uporabniki odšteli 51 evrov (prej 89), za splošno pa 60 evrov (prej 97,20). Obe mesečni vozovnici bosta po novem vključevali tudi vse proge mestnega potniškega prometa.

Potniki brez terminskih kartic bodo za vožnjo na progi 3G do Škofljice uporabili vrednostno urbano, potovanje od Škofljice do Grosupljega pa bodo do predvidoma konca leta plačevali po nespremenjenih cenah.

Cena prevoza bo po napovedih LPP-ja višja od 0,8 evra, kolikor stane vožnja z mestnim avtobusom, in nižja kot zdaj (vozovnica od Škofljice do Grosupljega stane 2,3 evra). Obenem bodo lahko potniki brez doplačila prestopali tudi na druge avtobuse mestnega potniškega prometa v 90 minutah od začetka vožnje.

Do Grosupljega v tri četrt ure
Vožnja od Železne ceste do Škofljice bo po pojasnilih LPP-ja trajala od 25 do 30 minut, od Škofljice do Grosupljega pa 15 minut. Veliko večino prevozov med občinama opravlja podjetje Bus, nekaj pa jih opravlja še podjetje Veolia, ki je tudi vključeno v prenovo prog in na katerega avtobusih bo pozneje prav tako mogoče uporabljati urbano.

Za isto ceno tudi do Iga, jeseni še do Zgornjih Pirnič
Z 29. avgustom bodo podaljšali tudi zdajšnjo progo 19, ki bo z Ljubljano povezala Ig, za potnike pa bodo veljale iste cene kot znotraj Mestne občine Ljubljana (34 evrov splošna mesečna vozovnica, 17 evrov šolska mesečna in 0,80 evra vožnja s prestopi v roku 90 minut). Tako želijo zmanjšati dnevne migracije osebnih avtomobilov v Ljubljano.

V jesenskih mesecih oziroma najpozneje 1. januarja prihodnje leto v LPP-ju načrtujejo tudi uvedbo avtobusne proge do Zgornjih Pirnič v Občini Medvode. Po njihovih navedbah je cilj vzpostaviti integriran javni prevoz z enotno vozovnico. V načrtu je tako uvedba conskega sistema, ki bo obsegal območja znotraj in zunaj Mestne občine Ljubljana.

Vozni park LPP-ja trenutno šteje 200 avtobusov, med njimi je 154 zgibnih, vozila pa so povprečno stara 9,35 leta. V poletnih mesecih po progah mestnega prometa vozita 102 avtobusa. Ker je od vseh avtobusov klimatiziranih 165, neklimatiziranih poleti ne uporabljajo. 89 vozil je opremljenih z videonadzornim sistemom, 108 jih ima vstopno/izstopno klančino za potnike na invalidskih vozičkih in potnike z otroškimi vozički, 187 pa jih ima elektronske zunanje zaslone. 169 avtobusov je nizkopodnih, prav toliko jih ima tudi zvočne napovednike postajališč in notranje prikazovalnike nad voznikom.