Odprto pismo so poslancem DZ-ja poslali tudi iz Zavoda Varna pot, v katerem so jih pozvali, naj ne znižujejo standardov varnosti v cestnem prometu. Foto: MMC RTV SLO/MMC
Odprto pismo so poslancem DZ-ja poslali tudi iz Zavoda Varna pot, v katerem so jih pozvali, naj ne znižujejo standardov varnosti v cestnem prometu. Foto: MMC RTV SLO/MMC

Državni svetnik Branimir Štrukelj je v imenu predlagateljev veta opozoril, da zakonsko besedilo nedopustno znižuje standarde glede varnosti na naših cestah. Poslanka SMC-ja Mojca Žnidarič je kot prvopodpisana pod predlog novele odgovorila, da raziskovalna naloga EU-ja in uredbe EU-ja ne zahtevajo tako zelo strogih in tudi neživljenjskih standardov, kot jih poudarjajo predlagatelji veta.

Sorodna novica Ali poslanci DZ-ja znižujejo standarde pri prevozu otrok?

S spremembami zakona so poslanci želeli olajšati prevoze otrok gasilskim, športnim in kulturnim društvom ter drugim neprofitnim organizacijam. Tako med izjeme, ki niso skupine otrok, za katere veljajo strožje omejitve pri prevozu, uvrščajo pet in več otrok razširjene družine do vštetega tretjega kolena. Posameznik bo od zdaj lahko na tekmo peljal svoje otroke, pa tudi otroke svojega brata ali sestre, ne da bi potreboval tahograf ali posebne oznake.

Novela določa tudi, da uporaba tahografov ni obvezna za prevoze skupin otrok, ki se izvajajo z vozili, zasnovanimi in izdelanimi za prevoze največ osmih potnikov poleg voznika. Sprva je bil predlog, da bi slednje veljalo samo za društva, zveze društev in nevladne organizacije, a so zaradi načela enakosti poslanci določbo z dopolnilom v drugi obravnavi razširili na vse.

Številni deležniki so izrazili pomisleke glede predlaganih sprememb. Nekdanja evropska komisarka za promet Violeta Bulc je poudarila predvsem pomen tahografov. Ti so po njenem mnenju edini način, da se preverijo število opravljenih delovnih ur, obvezni počitki in nujne prekinitve dela poklicnih voznikov, z njihovo ukinitvijo pa se zmanjšuje varnost otrok in vseh drugih udeleženih v prometu.

Odprto pismo so poslancem DZ-ja poslali tudi iz Zavoda Varna pot, v katerem so jih pozvali, naj ne znižujejo standardov varnosti v cestnem prometu. Ob tem so poudarili pomen trdega in dolgoročnega dela vladnih in nevladnih organizacij, s pomočjo katerih so Slovenijo popeljali na čelo držav EU-ja po varnosti na cestah. Zakon je v DZ-ju podprlo 48 poslancev, proti jih je glasovalo 13.