Tomaž Seljak. Foto: Zajem zaslona/Matija Sušnik
Tomaž Seljak. Foto: Zajem zaslona/Matija Sušnik

Nekdanji predsednik uprave Telekoma med decembrom 2019 in marcem 2021 Tomaž Seljak je na preiskovalni komisiji DZ-ja dejal, da je oglaševanje v pristojnosti člana uprave za področje prodaje in marketinga. S tem, koliko denarja za oglaševanje nameniti medijem in katerim, se ni ukvarjal. "Nisem specialist ne za marketing ne za oglaševanje," je poudaril Seljak.

Na vprašanje predsednice komisije in poslanke Svobode Tamare Vonta, ali mu je znano, da je družba Telekom velik oglaševalec na mediju Nova24TV in istoimenskem spletnem portalu, je dejal, da pozna le približne številke oglaševanja. Navedel je, da imajo mediji, ki so predmet preiskovalne komisije, približno 3-odstotni delež oglaševanja, vsekakor pa manj kot 5-odstoten. Vodstva družb Nova obzorja in Nova hiša ter njenih zaposlenih ne pozna.

Na vprašanje, ali se mu zdi oglaševanje v medijih, ki imajo videz strankarskih medijev, problematično, ni konkretno odgovoril. Dejal je, da je agencija, ki je izvajala medijski zakup, v sodelovanju z oddelkom marketinga Telekoma presodila, kje je smiselno oglaševati. To je bila po njegovih navedbah agencija Pristop Media.

Predsednica preiskovalne komisije Tamara Vonta (Svoboda). Foto: Zajem zaslona/Matija Sušnik
Predsednica preiskovalne komisije Tamara Vonta (Svoboda). Foto: Zajem zaslona/Matija Sušnik

"Za nekoga je sovražni govor nekaj, za drugega nekaj drugega"

Prav tako je dejal, da se ne more opredeljevati, kaj je sovražni govor. "Za nekoga je sovražni govor nekaj, za drugega nekaj drugega," je dejal. Tudi do tega, ali se mu zdi sporno, da Telekom oglašuje v medijih, ki po navedbah Tamare Vonta delijo lažne novice, se ni opredelil.

Komisija je sejo nadaljevala z zaslišanjem dolgoletnega predsednika uprave Zavarovalnice Triglav Andreja Slaparja, ki je dejal, da je za področje oglaševanja pristojna služba za marketing.

Poudaril je, da Triglav oglašuje v najširšem naboru medijev, ta pa ne temelji na vladajoči politiki, ampak se pri Triglavu odločajo na podlagi tega, katere ciljne skupine želijo doseči.

Nova24TV, Požareport, Demokracija

Meni, da Triglav ni velik oglaševalec na mediju Nova24TV in istoimenskem portalu, mu je pa znano, da je Triglav oglaševal na portalu Požareport in v časopisu Demokracija. V etičnem kodeksu družbe sicer nimajo določil, kje lahko oglašujejo, imajo pa smernice oglaševanja. Dejal je, da jih posredujejo medijem in agencijam ter jih pozovejo k temu, naj jih upoštevajo.

"Ko se kateri koli od naših oglasov pojavi v vsebinah, ki se strokovnim službam ne zdijo primerne, pač reagirajo in jih pozovejo, da se tovrstni oglasi umaknejo," je zatrdil Slapar.
Komisija je zaslišanje Slaparja nadaljevala na zaprtem delu seje.

V nadaljevanju je komisija kot pričo zaslišala Urbana Krajcarja, ki je od sredine oktobra leta 2021 prokurist agencije D'Agency v okviru skupine Pristop. Agencija se po njegovih besedah ukvarja z oglaševanjem in kampanjami, tudi z medijskim zakupom. Povedal je, da je v času prejšnje vlade imela neki projekt oglaševalske kampanje z Nova24TV in Novimi obzorji, kjer se je izvajal tudi medijski zakup.

Kot zadnji je pred komisijo stopil nekdanji direktor v družbi Herman in partnerji Denis Mancevič. Podjetje je po njegovem pojasnilu za državna podjetja delalo dve vrsti storitev. Ena vrsta so bile kreativne kampanje, povezane z oglaševanjem, pri čemer je šlo denimo za pripravo trženjskega gradiva in spotov, pa tudi pisanje promocijskih člankov za medije. Pri pisanju teh člankov so sodelovali tudi zunanji sodelavci, pri čemer je dopustil možnost, da so bili med njimi novinarji.

Odnosi z javnostjo

Druga vrsta storitev pa je bilo področje odnosov z javnostmi. Tu je tudi sam sodeloval z nekaterimi podjetji v državni lasti. Bil je, denimo, nosilni svetovalec v družbi pri projektih z Dravskimi elektrarnami.

Kot je povedal, je bilo sodelovanje z novinarji in uredniki sicer zelo intenzivno, ne bi pa rekel, da je šlo za neposreden vpliv na medije.

Na vprašanje Vonte o tem, ali s katerimi naročniki niso sodelovali, je opomnil, da je treba v tej panogi paziti na lasten ugled. Tako, denimo, s podjetji iz orožarske industrije niso sodelovali. Etični kodeks so imeli.

Zatrdil je, da naročnikom ni svetoval, v katerih medijih naj oglašujejo. Nekatere agencije sicer res ne pripravljajo le trženjskih materialov, ampak imajo tudi medijski zakup, vendar pa Herman in partnerji ni bila takšna.

Na vprašanje Vonte, ali je družba kakor koli sodelovala s kakšnim politikom ali izpostavljeno politično osebo, pa je odgovoril: "Najbrž ja."

Seljak in Slapar pred preiskovalno komisijo